עיריית קריית גת פרסמה בפייסבוק הודעת פיטורים ל-320 מעובדיה

בפוסט מטעם העירייה נכתב שצמצום המשרות הוא חלק מתוכנית הבראה לפיה העובדים הוותיקים ימלאו את מקומם של אלה שהתקבלו אחרונים לעבודה. זאת כדי להפנות משאבים לקליטת אלפי משפחות חדשות

זמן צפייה: 03:41

עיריית קריית גת הודיעה היום (רביעי) על כוונתה לפטר 320 מעובדיה באופן מיידי. לא זו בלבד שעיתוי הפיטורים רגיש - כחודשיים לפני תקופת החגים, אלא גם שהעירייה בחרה להודיע על כך בפייסבוק.

"במסגרת תוכנית ההבראה אנו נדרשים לצמצם באופן מיידי 320 משרות", נכתב בפוסט. "לאור האמור לעיל, העירייה נאלצת לסיים את עבודתם של למעלה מ-300 עובדים, שהתקבלו בשנים האחרונות, ובהנחה שיש להם תחליף מבין העובדים הוותיקים. בימים הקרובים מתוכננת פגישת בוררות נוספת עם הסתדרות העובדים לקביעת זהותם של העובדים הוותיקים אשר ימלאו את משימותיהם של העובדים החדשים, שתסתיים בימים אלה עבודתם בעירייה".

את הפוסט חתמו מנסחיו באיחולי הצלחה למפוטרים: "תודתנו והערכתנו הרבה לכל העובדים המסיימים את עבודתם בעירייה ואנו מאחלים להם הצלחה רבה בהמשך דרכם".

עובדת במערכת החינוך שפוטרה, מסרה לחדשות 13: "הרגשתי נבגדת. את משקיעה כל השנה, נותנת מעצמך כל הזמן. זה סוג של סטירת לחי. הם היו צריכים להודיע לנו בתחילת החופש, שאפשר לפנות לעוד עבודות".

יקיר שינדלר, חבר מועצת העיר: "העירייה השתמשה בעמוד הפייסבוק להודיע לאותם עובדים. לאחר מכן הוציאו שליחים, שיעבירו להם את הודעת הפיטורים. זאת, כשאנחנו נמצאים ערב החגים, בצורה כה אכזרית וחסרת רגישות".

תגובת עיריית קריית גת: "עיריית קרית גת נדרשת במסגרת תכנית ההבראה לצמצם 320 משרות בצד פעולות נוספות של התאמה תקציבית. העירייה נאלצת לסיים עבודתם של אלה שהתקבלו לעבודה אחרונים ואשר עובדים ותיקים יוכלו להחליף אותם במסגרת המנגנון הקבוע בחוקת העבודה 'אחרון נכנס ראשון יוצא'.

במהלך העשור האחרון נבנו בקריית גת חמש שכונות חדשות ומתחדשות אשר אכלסו ועדיין בתהליך אכלוס של עשרות אלפי תושבים חדשים. בניית רובעי מגורים חדשים בהיקפים יוצאי דופן וקליטת אלפי משפחות חדשות, כרוכים בהכרח בהרחבת שירותי חינוך ופיתוח תשתיות ושירותים מוניציפאליים אחרים הגורמים טלטלה בכל הנוגע לניהול תקציב העירייה.

בע"ה ובישועתו עיריית קריית גת תעמוד ביעדי האיזון התקציבי ותצלח את אתגרי הבינוי והפיתוח העצומים העומדים לפתחה בדרך להפוך למרכז החדש של ישראל".

תגובת יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר טל: "צר לנו שראש העיר קריית גת, אבירם דהרי, בחר לבצע צעדים חד צדדיים ולפגוע בעובדיו המסורים והנאמנים, תחת אצטלה של צורך בצמצום והתייעלות. תמוה כיצד דווקא דהרי, שקלט ללא אישור כמות מסיבית של עובדים עד כדי הכפלת מספרם באופן שהוביל את העירייה לכדי גירעון כספי כה עמוק וסיכון ממשי לקריסה, מרשה לעצמו להתבטא באמצעות הפייסבוק, תוך בריחה מאחריות ובעיצומו של הליך בוררות המתנהל בין הצדדים בימים אלה ממש".