עוד מפעל גדול בדרום הודיע על סגירה: 240 עובדים בסכנת פיטורים

קריסה שלישית של מפעל בדרום תוך שבועיים: אמיליה קוסמטיקס, הפועל בירוחם זה 38 שנה, ובין מותגיו המפורסמים היה סבון נקה. "ההחלטה התקבלה לנוכח מגמות שלילות המאפיינות את התקופה האחרונה"

זמן צפייה: 00:17

מפעל גדול נוסף בדרום הודיע על סגירה: אמיליה קוסמטיקס הודיעה היום (שני) לבעלי המניות כי תסגור את המפעל שלה בירוחם, הפועל זה 38 שנה ובין מותגיו המפורסמים היה גם סבון נקה. לדברי החברה, ההחלטה בשל "מגמות שליליות שמאפיינות את התקופה האחרונה ונמצאות במגמת החרפה בחודשים האחרונים, שגרמו לשחיקה ברווח התפעולי של המפעל בירוחם ולהפסד".

במפעל מועסקים 240 אנשים, שנמצאים כולם בסכנת פיטורין. בהודעת אמיליה קוסמטיקס נכתב כי "מתוך דאגה כנה לעובדי האתר ועתידם, הציעה ההנהלה לנציגות העובדים להיכנס למו"מ מיידי לסיכום תנאי הסגירה של האתר, שכבר החל". עוד נכתב כי להערכת החברה, בעקבות החלטתה לסגור את אתר הפעילות שלה בירוחם ייגרם לה הפסד חד פעמי של כ-25 מיליון שקל.

עובדי חרסה מפגינים בעקבות ההחלטה על סגירת המפעל
עובדי חרסה מפגינים בעקבות ההחלטה על סגירת המפעל | צילום: חדשות 13

בכך מצטרף אמיליה קוסמטיקס למשבר התעסוקתי בדרום - כחמישה מפעלים משמעותיים, ארבעה מהם באיזור ירוחם, נסגרו בשבועות האחרונים או צפויים להיסגר בתקופה הקרובה. מפעל "נגב קרמיקה" פיטר 140 עובדים עם סגירתו. מפעל "פיניציה" עלול לשלוח 160 עובדים הביתה בגלל חרם של חסידות גור החרדית, ו"פריגו" החליט למכור את המפעל ובכך מעמיד בסימן שאלה את עתידם המקצועי של 600 העובדים שם.

כזכור, 119 עובדים במפעל "חרסה" התבשרו בשבוע שעבר שהם איבדו את מקום עבודתם. דוד סבח, שעובד כבר 21 שנה במפעל "חרסה", סיפר  לחדשות 13 על תחושותיו בעקבות ההודעה על העברת הייצור במפעל לטורקיה. "הגענו בבוקר למפעל, היו מאבטחים בתוך המקום. כשרצינו להיכנס אמרו לנו שהמפעל סגור ו'אין לכם מה לחפש פה יותר'", שחזר סבח את הרגע שבו הבין כי איבד את מקום עבודתו. "לא כיף לקום בבוקר לעבודה שאתה קם אליה כבר 21 שנה, והיום אתה מוצא את המפעל סגור. נתתי את הנשמה והחיים שלי למפעל הזה".

סבח סיפר כי "ידענו שזה הולך לקרות, אבל תמיד בהנהלה הרגיעו אותנו ואמרו שהכול בסדר, שלא קורה שום דבר ושנמשיך לעבוד כרגיל. עד שזה בא לנו בהפתעה. כולנו בשוק. יצאנו למאבק ונקווה שהכול יסתדר".

"אני מנסה להרגיע את המצב בבית מול הילדים, אומר להם שיהיה בסדר, נחפש מקום עבודה אחר", אמר. "אני חייב להאמין שאמצא עבודה אחרת. אני מאמין שזה יהיה מאוד קשה, אני בן 50 וזה לא קל, אבל אני חייב למען המשפחה. יש לי משפחה, ילדים, אישה, משכנתא, אני חייב להביא פרנסה הביתה".

דוד סבח, עובד במפעל חרסה
דוד סבח, עובד במפעל חרסה | צילום: החדשות 13