דיווח: סין וארה"ב הגיעו להסכם עקרוני להפסקת מלחמת הסחר

סוכנות הידיעות בלומברג פרסמה כי על פי גורמים המעורים בנושא, חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן בין המעצמות. כעת, על פי הדיווח, ההסכם המתגבש ממתין לחתימתו של הנשיא טראמפ

G20 Leaders Summit In Osaka
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ועמיתו הסיני שי ג'ינפינג | צילום: רויטרס

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה הערב (חמישי) כי סין וארצות הברית הגיעו להסכם עקרוני להסדרת הסחר בין המעצמות - כך על פי גורמים המעורים בנושא.

על פי הדיווח, ההסכם המתהווה ממתין כעת לחתימתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ - שייפגש בהמשך היום עם היועצים, ולאחר מכן צפויה להימסר הצהרה רשמית. דובר הבית הלבן סירב להתייחס לדיווח.

בניסיון להבטיח את העסקה, הציעו היועצים האמריקנים להפחית ב-50% את המכסים על סחורות סיניות, ולהשעות מכסים חדשים שהיו אמורים להיכנס לתוקף ביום ראשון - כך על פי הדיווח.

עוד בחדשות 13:

כך הידרדרה ישראל למערכת בחירות שלישית בתוך שנה • צפו

התובע הראשי בניו ג'רזי: הירי במרכול הכשר נחקר כאירוע טרור

טראמפ תקף את הנערה גרטה תונברג: "צריכה לשלוט בכעסים שלה"

נשיא ארהב טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג
נשיא ארהב טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג | צילום: רויטרס

לפני חודשיים הודיעו שתי המעצמות על צעדים ראשונים להסכם סחר ביניהן, לאחר יותר משנה של מאבק שגבה מחיר כלכלי כבד משתיהן.

כחלק מהנושאים שעליהם הסכימו הצדדים, ממשל טראמפ ישהה את העלאת המכסים מ-25% ל-30% על יבוא מוצרים סינים על סך כ-250 מיליארד דולרים, ואילו סין הסכימה לרכוש מוצרים חלקאיים אמריקניים בסכום של 40 עד 50 מיליארד דולרים.

מהבית הלבן נמסר אז כי שני הצדדים הגיעו להסכמה בכמה סוגיות, כולל ההגנה הרפה, לדבריהם, של סין על קניין רוחני זר. עם זאת נמסר כי צפויה עבודה רבה בפערים העומדים במרכז המשא ומתן, כולל הטענה של ארצות הברית כי סין מכריחה מדינות זרות למסור סודות מסחריים תמורת גישה לשוק הסיני.

כאמור, ההסכם, שבשלב ההוא עוד היה מהותי בלבד, הגיע לאחר 15 חודשים של מלחמת סחר בין המדינות אשר פגעה קשות בשווקים פיננסיים והאטה את הצמיחה העולמית. טראמפ הודיע על ההתקדמות לאחר יומיים של שיחות בינו לבין סגן ראש הממשלה הסיני, שמונה לראש צוות המו"מ.