ארצות הברית וסין הודיעו על הסכם סחר ראשוני

ההכרזה המשותפת עשויה לשים סוף ל-15 חודשים של מלחמת סחר בין המדינות. כחלק מהעסקה, ממשל טראמפ יוותר על העלאת מכסים ואילו הסינים ירכשו מוצרים חקלאיים אמריקניים בעשרות מיליארדי דולרים

G20 Leaders Summit In Osaka
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ועמיתו הסיני שי ג'ינפינג | צילום: רויטרס

ארצות הברית וסין הודיעו אמש (שישי) על צעדים ראשונים להסכם סחר ביניהן, לאחר 15 חודשים של מאבק אשר גבה מחיר כלכלי כבד על שתיהן.

כחלק מהנושאים עליהם הסכימו הצדדים, ממשל טראמפ ישהה את העלאת המכסים מ-25% ל-30% על יבוא מוצרים סינים על סך כ-250 מיליארד דולרים, שהייתה צפויה להיכנס לתוקפה בשבוע הבא, ואילו סין הסכימה לרכוש מוצרים חלקאיים אמריקניים בסכום של 40 עד 50 מיליארד דולרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נסיגה אמריקנית? ארה"ב תשלח עוד אלפי חיילים למזה"ת

בצעד חסר תקדים: טראמפ קרא לסין ואוקראינה לחקור את ג'ו ביידן

הבית הלבן הודיע: לא נשתף פעולה עם הליך הדחת טראמפ

U.s. President Trump Meets With China's Vice Premier Liu At The White House In Washington
סגן ר''מ סין לי הא ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

מהבית הלבן נמסר כי שני הצדדים הגיעו להסכמה בכמה סוגיות, כולל ההגנה הרפה, לדבריהם, של סין על קניין רוחני זר. עם זאת נמסר כי צפויה עבודה רבה בפערים העומדים במרכז המשא ומתן, כולל הטענה של ארצות הברית כי סין מכריחה מדינות זרות למסור סודות מסחריים תמורת גישה לשוק הסיני.

כאמור, ההסכם, שבשלב זה מהותי בלבד, הגיע לאחר 15 חודשים של מלחמת סחר בין המדינות אשר פגעה קשות בשווקים פיננסיים והאטה את הצמיחה העולמית. טראמפ הודיע על ההתקדמות לאחר יומיים של שיחות בינו לבין סגן ראש הממשלה הסיני, שמונה לראש צוות המו"מ. עם זאת, ההודעה לא כללה הרבה פרטים וטראמפ אמר כי ייתכן וייקח עד חמישה שבועות עד שיחתמו על עסקה.

למרות ההכרזה, טראמפ עוד לא ביטל שלב נוסף בהטלת המיסים על סין שאמורה לצאת לפועל ב-15 בדצמבר – מהלך שצפוי להרחיב את הסנקציות על כמעט כל מה שסין שולחת לארצות הברית כמו בגדים, צעצועים וסמארטפונים.