טראמפ תקף את הנערה גרטה תונברג: "צריכה לשלוט בכעסים שלה"

נשיא ארה"ב התייחס לזכיית פעילת האקלים בת ה-16 בתואר אשת השנה של TIME, והציע לה "ללכת לראות סרט עם חבר". השוודית עקצה בתורה את הנשיא בכך ששינתה את פרופיל הטוויטר שלה באופן שלועג לו

זמן צפייה: 00:15

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס היום (חמישי) לזכייתה של פעילת האקלים בת ה-16, גרטה תונברג, בתואר אשת השנה של מגזין TIME. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, כתב טראמפ כי זכייתה "מגוחכת" וכי תונברג צריכה "לעבוד על הבעיה שלה בשליטה בכעסים ולאחר מכן, ללכת לראות סרט עם חבר". וחתם את הציוץ בכך שקרא לבת ה-16 "להירגע".

תגובתה של תונברג לא איחרה לבוא. הפעילה שינתה את הפרופיל שלה בטוויטר לתיאור: "נערה שעובדת על הבעיה שלה בשליטה בכעסים. בשעה זו נרגעת ורואה סרט עם חבר". טראמפ, שנבחר לאיש השנה של המגזין ב-2016, העביר ביקורת בעבר על כך שלא זכה בתואר פעם נוספת מאז.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אשת השנה של המגזין טיים: פעילת האקלים, הנערה גרטה תונברג

במטרה להילחם באנטישמיות: טראמפ חתם על צו שמכיר ביהדות כלאום

ברקע משבר הברקזיט – בריטניה בוחרת: הקלפיות בממלכה נפתחו

 

פרופיל הטוויטר של פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג
פרופיל הטוויטר של פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג | צילום: צילום מסך

במהלך חודש ספטמבר, טראמפ לעג לתונברג, בזמן ביקור השניים בניו יורק. בהתייחס לנאומה של הפעילה השוודית, במהלך ועידת האקלים, בו אמרה כי בעקבות ההתחממות הגלובלית "אנשים גוססים" וכי "העולם בדרך להיכחדות המונית", עקץ הנשיא את דבריה של תונברג ואמר כי "היא נראית כמו ילדה מאושרת, שמצפה לעתיד נפלא". לאחר מכן, בדומה להיום, שינתה תונברג את הפרופיל שלה בטוויטר לתיאור: "ילדה מאושרת, שמצפה לעתיד נפלא".

כאמור, אתמול הכריז מגזין TIME האמריקני שגרטה תונברג היא אשת השנה של המגזין. תונברג הגיבה להרכזה ואמרה שהיא "קצת מופתעת". בתואר אמנית השנה של המגזין זכתה הזמרת ליזו, קבוצת הכדורגל נשים האמריקנית זכתה בתואר "אתלטיות השנה", איש העסקים של השנה הוא בוב איגר ושומרי השנה הם עובדי הציבור בבית הלבן.

שמה של תונברג עלה לכותרות בשנה האחרונה בשל מאבקה בנזקים הסביבתיים והביקורת החריפה שהיא מעבירה על מנהיגי המדינות בשל אוזלת ידם מול משבר האקלים. בוועידת האקלים של האו"ם נשאה נאום זכור במיוחד שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות.