התובע הראשי בניו ג'רזי: הירי במרכול הכשר נחקר כאירוע טרור

התובע הכללי הודיע כי הרשויות האמריקניות ייבחנו את הרקע לתקרית כאנטישמי • בתיעוד חדש ממצלמות אבטחה שנחשף ניתן לראות את שני היורים פורצים בנשקים שלופים לחנות ויורים בנמצאים

זמן צפייה: 04:01

הירי במרכול הכשר: התובע הראשי בניו ג'רזי הודיע הערב (חמישי) כי תקרית הירי בחנות ייבחן כאירוע טרור על רקע אנטישמי. בתוך כך, תיעוד חדש ממצלמות האבטחה של המרכול מציג את שני היורים, לבושים במעילים ארוכים, נכנסים לחנות ומיד מתחילים לשמוע את קולות הירי. כמה שניות לאחר מכן נראה אדם חרדי נמלט מהמקום.

אלפי יהודים חרדים ליוו את בלילה שעבר בשתי הלוויות בג'רזי סיטי ובברוקלין את מינדל פרנץ, בת ה-33, בעלת החנות, שהותירה אחריה חמישה ילדים ואת משה דויטש, אברך בן 24, קונה שהיה בחנות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרשת רוני ריטמן: האישומים נגד תנ"צ גיא ניר יבוטלו והוא יפרוש

אחרי 3 ימים: אותר המטוס של צבא צ'ילה שנעלם בדרך לאנטרקטיקה

מזג אוויר סוער: קשיש מת מהיפותרמיה, 4 חיילים נפגעו מאוהל שעף

תיעוד ממצלמת אבטחה של היורה בניו ג'רזי
תיעוד ממצלמת אבטחה של היורה בניו ג'רזי | צילום: חדשות 13

בכלי נשק שלופים בצהרי היום, נכנסו דיוויד אנדרסון, בן ה-47, וחברתו פרנסין גרהם למרכול, כדי להרוג יהודים כפי שמעיד פתק שהשאירו בזירה. חשוב לציין כי למרכול קיר משותף עם בית כנסת המשמש בשעות היום גן ילדים, ובזמן הירי שהו בו כ-50 ילדים מפוחדים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שערך בבית הלבן קבלת פנים לחנוכה, גינה את ההתקפה על המרכול הכשר וחתם על צו נשיאותי בדבר מאבק באנטישמיות, שאמור להקשות על אוניברסיטאות וגופים לקבל מימון ממשלתי, אם לא יספקו הגנה ליהודים מפני אפליה וגזענות. "שני רוצחים מרושעים פתחו באש במרכול כשר", אמר טראמפ.