שיעור האבטלה עלה ל-22.7%; מעונות היום: "אנחנו בסכנת קריסה"

מתחילת חודש מארס נרשמו 786,991 מבקשי עבודה חדשים - 90% מתוכם הינם עובדים שהוצאו לחל"ת בשל הקורונה; ארגוני מעונות היום הזהירו: "לא נוכל לפתוח את המעונות מחדש - עשרות יישארו בבית"

זמן צפייה: 01:46

מגפת הקורונה: שירות התעסוקה עדכן הבוקר (שני) כי שיעור האבטלה עלה ל-22.7%\ זאת לאחר שאתמול נרשמו 23,946 מבקשי עבודה חדשים ובכך עלה מניין המובטלים מתחילת חודש מארס ל-786,997 בני אדם. 90% ממבקשי העבודה הינם עובדים שהוצאו לחופשה ללא תשלום בשל התפשטות מגפת הקורונה.

בתוך כך, ארגוני מעונות היום המפוקחים על ידי המדינה שלחו אמש מכתב חריף לשר האוצר ולשר הרווחה, ואיימו כי אם האוצר לא יחזור בו מהחלטתו להפר את הסכם ההפעלה מולם הם יקרסו. "אם האוצר לא ייתן לנו מענה מיידי אפקטיבי, המעונות יקרסו כלכלית בקרוב מאוד ולא ייפתחו עם חזרת המשק לשגרה ועשרות אלפי ילדים ימשיכו לשהות בבית", לשון המכתב.

ארגוני המעונות הוסיפו כי "אנחנו ארגונים חברתיים הפועלים מטעם ובשם המדינה, אין לנו שום רזרבות לשאת את ההפסדים העצומים שנגרמים לנו כעת בגלל החלטת האוצר להקפיא את רוב התמיכה המועברת בשגרה למעונות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יועצת רה"מ אובחנה כחולת קורונה – נתניהו צפוי להיבדק שוב

טראמפ: אם מספר מקרי המוות מקורונה יהיה עד 200 אלף – זו הצלחה

ישיבת הממשלה נדחתה: "נתניהו רוצה להחמיר משמעותית את ההגבלות"

לשכת התעסוקה
לשכת התעסוקה | צילום: החדשות 13

הביטוח הלאומי פרסם כי מעל ל-44,300 משפחות בהן שני בני הזוג תבעו אבטלה בתקופת משבר הקורונה. משפחות אלה מהוות 15.28% מכלל תביעות האבטלה שהתקבלו בביטוח הלאומי.

*בשעה זו מתקיימת ועדת העבודה והרווחה בכנסת ובה דיון על ההיבט הסוציאלי בתקופת משבר הקורונה.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, אמר אתמול כי "על אף שנראה כאילו קצב ההרשמה לשירות התעסוקה הואט לעומת השבועות הקודמים, חשוב להבין - זו אינה בלימה וגם לא שינוי מגמה. עדיין מצטרפים בכל יום רבבות ישראלים למעגל דורשי העבודה בישראל. בקצב הזה, ברור לנו שיהיו בישראל למעלה ממיליון דורשי עבודה עוד לפני חג הפסח".

עוד אמר גראור כי "פרסמנו את תוכנית החירום הלאומית שגיבשנו לצמצום ממדי האבטלה בישראל, ואנו מקווים שהמלצותינו ימצאו אוזניים קשובות. במקביל, עשינו צעד משמעותי לקראת השלמת העברת המידע על דורשי העבודה לביטוח לאומי, העברנו 96% מהנרשמים ומעתה ואילך כל יום נעביר את החדשים מיום האתמול. אנו מטפלים בכך במהירות האפשרית, כדי שהישראלים יקבלו את דמי האבטלה שלהם הם זכאים, עוד לפני פסח".

אתמול המליצו בשירות התעסוקה לתגמל עסקים שיימנעו מלפטר את עובדיהם, ולעודד אותם לשמור על קשר עם מי שכבר פוטרו או הוצאו לחל"ת, על מנת להגדיל את הסבירות שהמשרה תישמר עבורם ליום שאחרי המשבר.