ישיבת הממשלה נדחתה: "נתניהו רוצה להחמיר משמעותית את ההגבלות"

ברגע האחרון הוחלט ששיחת הממשלה תיערך מחר. ברקע הלחץ מצד משה בר סימן טוב, בכירים במשרד הבריאות סיפרו כי רה"מ שוקל להעביר כמעט את כל המשק לעבודה מהבית מלבד עובדים חיוניים

זמן צפייה: 02:13

ברגע האחרון, ישיבת הממשלה שהייתה אמורה להיערך הלילה (ראשון) נדחתה והיא תיערך מחר. הישיבה הייתה אמורה לעסוק בהחמרת הגבלות התנועה ובצמצום משמעותי של עבודת המשק. בכירים במשרד הבריאות הסבירו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה להחמיר משמעותית את ההגבלות ושוקל להעביר כמעט את כל המשק לעבודה מהבית, מלבד עובדים חיוניים.

פקידים בכירים אמרו לחדשות 13 כי "נתניהו רצה לעשות שינויים בנוסח תקנות החירום", והוסיפו כי הם "פועלים לתיקון והחמרת הנוסח של תקנות החירום שיאושרו בממשלה הלילה. את הכסף סופרים במדרגות".

לכתבות נוספות בנושא:

מסתמן: עמיר פרץ בדרך לממשלה – ימונה לשר הכלכלה

בכירים במערכת הבריאות: נשקלת האפשרות של עוצר כולל בליל הסדר

שקד: "מסירת משרדי הביטחון והמשפטים לשמאל – שעבוד אידיאולוגי"

בנימין נתניהו
הנחה להגדיל את תוכנית הסיוע. ראש הממשלה, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כאמור, הישיבה הטלפונית שהייתה אמורה להיערך בשעה 22:00  הייתה אמורה לדון בהחמרת הגבלות התנועה, אך לא בהסגר מלא. בכיר ישראלי מסר לחדשות 13 כי משרד הבריאות דורש להפסיק את המשלוחים מהמסעדות, ומשרד האוצר מתנגד בחריפות. העבודה במשק ככל הנראה תצומצם משמעותית.

פקידים בכירים מסרו לחדשות 13 כי מאז אתמול חלה ירידה בלחץ שהפעילה לשכת נתניהו בכל הנוגע להסגר מלא - ייתכן שהסיבה לכך היא התקדמות המגעים לקראת ממשלת אחדות.

מוקדם יותר דיווח שירות התעסוקה כי היום נרשמו 21,254 בני אדם בלשכת התעסוקה, בכך עלה מספר דורשי העבודה בישראל, מתחילת משבר הקורונה, ל-781,608. 89.9 אחוזים מדורשי העבודה נמצאים בחל"ת. בעקבות כך, שיעור האבטלה בישראל עלה ל-22.6 אחוזים.

המספר הכולל של דורשי העבודה הפעילים בישראל הוא 939,459, יחד עם חלק מהמתייצבים הפעילים מהתקופה שקדמה למשבר הקורונה שעמד על כ-160 אלף. רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה אמר כי "על אף שנראה כאילו קצב ההרשמה לשירות התעסוקה הואט לעומת השבועות הקודמים, חשוב להבין - זו אינה בלימה וגם לא שינוי מגמה. עדיין מצטרפים בכל יום רבבות ישראלים למעגל דורשי העבודה בישראל, ובקצב הזה, ברור לנו שיהיו בישראל למעלה ממיליון דורשי עבודה עוד לפני חג הפסח".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

עוד אמר גראור כי "פרסמנו הערב את תוכנית החירום הלאומית שגיבשנו לצמצום ממדי האבטלה בישראל, ואנו מקווים שהמלצותינו ימצאו אוזניים קשובות. במקביל, היום עשינו צעד משמעותי לקראת השלמת העברת המידע על דורשי העבודה לביטוח לאומי, העברנו 96% מהנרשמים ומעתה ואילך כל יום נעביר את החדשים מיום האתמול. אנו מטפלים בכך במהירות האפשרית, כדי שהישראלים יקבלו את דמי האבטלה שלהם הם זכאים, עוד לפני פסח".

היום המליצו בשירות התעסוקה לתגמל עסקים שיימנעו מלפטר את עובדיהם, ולעודד אותם לשמור על קשר עם מי שכבר פוטרו או הוצאו לחל"ת, על מנת להגדיל את הסבירות שהמשרה תישמר עבורם ליום שאחרי המשבר.

פקידים אמרו לחדשות 13 כי רה"מ קיבל ההחלטה בשל לחץ של משה בר סימן טוב, שלא היה מרוצה מהטיוטה שממנה עלה שלא יחולו שינויים משמעותיים בהנחיות