שירות התעסוקה: "בקצב הזה - עד פסח יהיו יותר ממיליון מובטלים"

יותר מ-21 אלף בני אדם נרשמו היום בלשכת התעסוקה, ובכך עלה שיעור האבטלה ל-22.6% - כאשר 90% מדורשי העבודה החדשים נמצאים בחל"ת • העובדים הסוציאלים: הגדירו אותנו חיוניים בתקנות החדשות

זמן צפייה: 01:19

בשירות התעסוקה דיווחו כי היום (ראשון) נרשמו 21,254 בני אדם בלשכת התעסוקה, בכך עלה מספר דורשי העבודה בישראל, מתחילת משבר הקורונה, ל-781,608. 89.9 אחוזים מדורשי העבודה נמצאים בחל"ת. בעקבות כך, שיעור האבטלה בישראל עלה ל-22.6 אחוזים.

המספר הכולל של דורשי העבודה הפעילים בישראל הוא 939,459, יחד עם חלק מהמתייצבים הפעילים מהתקופה שקדמה למשבר הקורונה שעמד על כ-160 אלף. רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה אמר כי "על אף שנראה כאילו קצב ההרשמה לשירות התעסוקה הואט לעומת השבועות הקודמים, חשוב להבין - זו אינה בלימה וגם לא שינוי מגמה. עדיין מצטרפים בכל יום רבבות ישראלים למעגל דורשי העבודה בישראל, ובקצב הזה, ברור לנו שיהיו בישראל למעלה ממיליון דורשי עבודה עוד לפני חג הפסח".

לכתבות נוספות בנושא:

שירות התעסוקה ממליץ: "שלמו לעסקים שישאירו אצלם את העובדים"

ירידה חדה במחירי הדלק: מחיר ליטר בנזין יעמוד על 4.89 ש"ח

חרף התנגדות האוצר: נתניהו מעוניין בצמצום נוסף של פעילות המשק

עוד אמר גראור כי "פרסמנו הערב את תוכנית החירום הלאומית שגיבשנו לצמצום ממדי האבטלה בישראל, ואנו מקווים שהמלצותינו ימצאו אוזניים קשובות. במקביל, היום עשינו צעד משמעותי לקראת השלמת העברת המידע על דורשי העבודה לביטוח לאומי, העברנו 96% מהנרשמים ומעתה ואילך כל יום נעביר את החדשים מיום האתמול. אנו מטפלים בכך במהירות האפשרית, כדי שהישראלים יקבלו את דמי האבטלה שלהם הם זכאים, עוד לפני פסח".

היום המליצו בשירות התעסוקה לתגמל עסקים שיימנעו מלפטר את עובדיהם, ולעודד אותם לשמור על קשר עם מי שכבר פוטרו או הוצאו לחל"ת, על מנת להגדיל את הסבירות שהמשרה תישמר עבורם ליום שאחרי המשבר.