ירידה חדה במחירי הדלק: מחיר ליטר בנזין יעמוד על 4.89 ש"ח

בצל המשבר בשוק האנרגיה העולמי, צנחו מחירי חביות הנפט – ובתחילת אפריל ירד המחיר לליטר בשקל. מדובר בתעריף הדלק הנמוך ביותר מאז 2009

תחנת דלק
תחנת דלק | צילום: רוני שיצר, יח"צ

בצל המשבר בשוק האנרגיה העולמי, צנחו מחירי חביות הנפט – ומתחילת אפריל יעמוד מחירו של ליטר בנזין ירד בשקל ויעמוד על 4.89 שקלים. מדובר בתעריף הדלק הנמוך ביותר מאז ינואר 2009.

בתוך כך, שיעור האבטלה בישראל זינק בסוף השבוע ל-22%, בעקבות הקיפאון שנוצר במשק בשל מגפת הקורונה. מספר מבקשי העבודה בישראל מתקרב למיליון, ועומד הבוקר על כ-922 אלף איש. מאז תחילת חודש מארס הצטרפו למעגל האבטלה יותר מ-764 אלף ישראלים.

עוד בחדשות 13:

שיעור האבטלה עלה ל-22%; 764 אלף איש מתחילת מארס

תרופה לעשירים בלבד: כך פגעה רפורמת הקנאביס הרפואי בחולים

מדוע ביטוח לאומי דורש מחולי סרטן להחזיר עשרות אלפי שקלים?

בניין שרות התעסוקה
בניין שרות התעסוקה | צילום: חדשות 13

בשירות התעסוקה פועלים להאצת הליך הזכאות לדמי האבטלה, ומעבירים את פרטי המובטלים החדשים לביטוח לאומי. "היום אנו צפויים להשלים את העברת המידע על דורשי העבודה לביטוח לאומי, לאחר שכיסינו בשבע קבוצות את פרטיהם של 734,049 בני אדם", אמר מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור. "עשינו זאת במהירות האפשרית, כדי שהישראלים יקבלו את דמי האבטלה שלהם הם זכאים, עוד לפני פסח".

בתוך כך, משרד האוצר ורשות שוק ההון פועלים לגיבוש תקנות להקלה על עצמאים בתקופת המשבר, ובראשן האפשרות להגמיש את תנאי המשיכה מקרן הפנסיה. בנוסף, מעסיקים צפויים לקבל פטור ריבית פיגורים בגין איחור של עד שבועיים בהפרשת הכספים לקרן הפנסיה של עובדיהם.

שר האוצר משה כחלון
שר האוצר משה כחלון | צילום: חדשות 13

לפי התקנות המסתמנות, חברות הביטוח יקבלו אישור להקפיא ביטוחים עד סיום המשבר, וסוכני ביטוח יוכלו להחתים לקוחות על פוליסה חדשה בטלפון, ללא צורך בפגישה פנים אל פנים.

בנוסף, יורשו קרנות הפנסיה להשקיע באג"ח קונצרני בשיעור של עד 49% מהיקף החוב כולו במקום 25% כיום. בחברות פיננסיות דוגמת בנקים וחברות ביטוח, יוכלו להחזיק 7.5% מהמניות במקום 5% כיום. הצעדים נועדו לאפשר לקרנות לזהות הזדמנויות השקעה שנוצרות בימים אלה להמריץ את שוק ההון.