טראמפ: אם מספר מקרי המוות מקורונה יהיה עד 200 אלף - זו הצלחה

נשיא ארה"ב טען במסיבת עיתונאים בבית הלבן כי אם מספר מקרי המוות לא יעבור מאות אלפי בני אדם "זה סימן שעשינו עבודה טובה מאוד", והבהיר כי ההנחיות לבלימת הנגיף יימשכו עד 30 באפריל

זמן צפייה: 02:51

מגפת הקורונה: הנשיא האמריקני דונלד טראמפ התייחס הלילה (שני) במסיבת עיתונאים בבית הלבן להתפשטות המחלה ואמר כי אם מספר מקרי המוות בארצות הברית יסתכמו בין 100 ל-200 אלף בני אדם - "זה סימן שעשינו עבודה טובה מאוד".

הנשיא הוסיף כי שיא מקרי המוות יהיה בעוד שבועיים והבהיר שההגבלות לבלימת נגיף הקורונה וההנחיות להמשיך בריחוק החברתי יימשכו שבועיים נוספים מעבר לצפוי - עד לתאריך 30 באפריל. זאת, בניגוד להצהרה של הנשיא לפני כמה ימים, שהמדינה ככל הנראה תחזור לשגרה ב-12 באפריל, בחג הפסחא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישיבת הממשלה נדחתה: "נתניהו רוצה להחמיר משמעותית את ההגבלות"

מניין החולים בקורונה זינק ל-4,247 – 74 מהם במצב קשה

"באנו להתאוורר": הצעירים שהתגייסו להציל את הקטיף בעמק חפר

קורונה בניו יורק
קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

טראמפ ספג ביקורות רבות לאחר דבריו מממומחי בריאות הציבור במדינה, שאמרו שהקריאה של הנשיא להתקהל בכנסיות לרגל החג עשויה לגרום להידבקות, מוות מיותר ואף נזק לכלכלה.

עד כה ארצות הברית מחזיקה לבדה במספר הגבוה ביותר בעולם של נדבקים בנגיף, שעומד לפי שעה על 142,070 בני אדם, כשכמעט מחציתם הם ממדינת ניו יורק. על אף שהנשיא אמר כי "הקורונה לא שונה משפעת עונתית" וכי "אין טעם בהסגר מלא, אנו מנסים למצוא את הדרך להשיב את הכלכלה לסדרה", דווקא יועצו לענייני מחלות זיהומיות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, התראיין ואמר כי הוא "מעריך שיהיו מיליוני מקרי הדבקה בקורונה בארצות הברית, וכי בין 100 ל-200 אלף מקרי מוות".

עוד הוסיף פאוצ'י כי כדי לצלוח את המגפה עם מספר מתים נמוך ככל האפשר "מדינת ניו יורק נזקקת ל-30 אלף מכונות הנשמה בהקדם". ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הזהיר כי האספקה של ציוד רפואי הכרחי בעירו אוזלת והיא עלולה להיגמר עד 5 באפריל. דה בלאזיו אמר כי מחסור רב נרשם גם בכמות אנשי הצוותים הרפואיים בעיר.