מניין החולים בקורונה זינק ל-4,247 - 74 מהם במצב קשה

מניין הנדבקים בנגיף ממשיך לעלות, כאשר ביממה האחרונה אובחנו 628 ישראלים. 59 מהחולים שבמצב קשה מונשמים בבתי חולים ברחבי הארץ. 82 בני אדם במצב בינוני

זמן צפייה: 00:58

מגפת הקורונה: מניין הנדבקים בנגיף הקטלני בישראל עלה הערב (ראשון) ל-4,247. בכך, עלה מספר הישראלים שאובחנו ביממה האחרונה ל-628. 74 מהחולים במצב קשה, כאשר מהם 59 מונשמים. 82 בני אדם במצב בינוני, ו-3,944 במצב קל.

מוקדם יותר, נקבע מותה של רוזה שרמן ארבל בת ה-84 מירושלים, ובכך עלה מניין מקרי המוות מהווירוס ל-15. שרמן אושפזה במחלקה המבודדת והייעודית לחולי קורונה בבית החולים "שערי צדק" בבירה לפני שישה ימים. כבר בעת קליטתה במחלקה מצבה היה קשה מאוד. הבוקר חלה הדרדרות נוספת, והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה.

עוד בחדשות 13:

בכירים במערכת הבריאות: נשקלת האפשרות של עוצר כולל בליל הסדר

שירות התעסוקה: "בקצב הזה – עד פסח יהיו יותר ממיליון מובטלים"

צוותים של מד''א הגיעו לבצע בדיקות קורונה בדיור המוגן בב''ש
צוותים של מד''א הגיעו לבצע בדיקות קורונה בדיור המוגן בב''ש | צילום: חדשות 13

שרמן הייתה פנסיונרית של משרד הבריאות, לאחר שנים בהן עבדה במעבדות המרכזיות. בני משפחתה של שרמן העידו כי הייתה "אמא וסבתא מסורה לדניאל, אריאל, יובל, מאיה וסתיו - שתמיד שמה את טובת ילדיה ונכדיה לפני אלו שלה". עוד סיפרו כי היא אהבה להתגורר בירושלים וכי "היא גרה בה מאז שנות השישים. זו העיר היחידה בה אמא הייתה מוכנה לגור".

מוקדם יותר היום הלך לעולמו קשיש בן 92 בביה"ח שערי צדק לאחר שאושפז במצב קשה, ומעט מאוחר יותר מתה קשישה כבת 90 שסבלה ממחלות רקע בביה"ח מעייני הישועה שבבני ברק.

קשישים נמצאים בקבוצת סיכון מוגברת ללקות בנגיף. לאחר חשיפת חדשות 13 על מחדל הבדיקות בדיור המוגן "משען" שבבאר שבע, פרסם מוסד הסיעוד והמגורים כי קשיש נוסף וחמישה אנשי צוות אובחנו בנגיף הקורונה. בכך, עלה מניין הנדבקים בקרב דיירי ועובדי בית האבות ל-12, בהם קשיש שמת מהנגיף בסוף השבוע.

בת משפחה של אחת הדיירות פנתה למנהל הרפואי במקום, אלכסנדר גינצבורג, ואמרה לו כי "החולה ישב שבוע ימים עם חום ואף אחד לא דיבר על זה. למה לא כולם עושים את הבדיקה של הקורונה?".