בת 84 מתה מקורונה בשערי צדק - מניין המתים עלה ל-15

רוזה שרמן ארבל אושפזה לפני 6 ימים במצב קשה מאוד, לפני זמן קצר חלה הידרדרות במצבה ונקבע מותה. "תמיד שמה את טובת ילדיה וצרכיהם לפני אלו שלה". זהו מקרה המוות השלישי היום כתוצאה מהנגיף

זמן צפייה: 02:56

מגפת הקורונה: הנגיף הקטלני גרם היום למותם של שלושה בני אדם בישראל, בהם גם רוזה שרמן ארבל בת ה-84 מירושלים. שרמן אושפזה במחלקה המבודדת והייעודית לחולי קורונה בבית החולים "שערי צדק" בבירה לפני שישה ימים. כבר בעת קליטתה במחלקה מצבה היה קשה מאוד. הבוקר חלה הדרדרות נוספת, והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה.

שרמן הייתה פנסיונרית של משרד הבריאות, לאחר שנים בהן עבדה במעבדות המרכזיות. בני משפחתה של שרמן העידו כי הייתה "אמא וסבתא מסורה לדניאל, אריאל, יובל, מאיה וסתיו - שתמיד שמה את טובת ילדיה ונכדיה לפני אלו שלה". עוד סיפרו כי היא אהבה להתגורר בירושלים וכי "היא גרה בה מאז שנות השישים. זו העיר היחידה בה אמא הייתה מוכנה לגור".

לפי שעה אובחנו בישראל 3,865 בני אדם שנדבקו בנגיף, מהם מתו 15. 63 חולים מאושפזים במצב קשה, בהם 51 שנדרשים להנשמה מלאכותית. 82 חולים במצב בינוני והשאר במצב קל. 89 בני אדם החלימו, הנגיף כבר לא מצוי בגופם והם שוחררו לביתם.

לכתבות נוספות בנושא >>

אמו של הצעיר שמצבו קשה: "קורונה לא פוגעת רק במבוגרים"

המשטרה נערכת להטיל סגר על שכונות חרדיות בבני ברק ובירושלים

בצפיפות, ללא אוורור: תיעוד מהמחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם

מקרה מוות 15 רוזה שרמן ארבל ז''ל
מקרה מוות 15 רוזה שרמן ארבל ז''ל | צילום: באדיבות המשפחה

מוקדם יותר היום הלך לעולמו קשיש בן 92 בביה"ח שערי צדק לאחר שאושפז במצב קשה, ומעט מאוחר יותר מתה קשישה כבת 90 שסבלה ממחלות רקע בביה"ח מעייני הישועה שבבני ברק.

קשישים נמצאים בקבוצת סיכון מוגברת ללקות בנגיף.לאחר חשיפת חדשות 13 על מחדל הבדיקות בדיור המוגן "משען" שבבאר שבע, פרסם מוסד הסיעוד והמגורים כי קשיש נוסף וחמישה אנשי צוות אובחנו בנגיף הקורונה. בכך, עלה מניין הנדבקים בקרב דיירי ועובדי בית האבות ל-12, בהם קשיש שמת מהנגיף בסוף השבוע.

בת משפחה של אחת הדיירות פנתה למנהל הרפואי במקום, אלכסנדר גינצבורג, ואמרה לו כי "החולה ישב שבוע ימים עם חום ואף אחד לא דיבר על זה. למה לא כולם עושים את הבדיקה של הקורונה?".

דיור מוגן משען
דיור מוגן משען

על אף כי נדמה שהנגיף פוגע קשה רק במבוגרים או באנשים עם מחלקות רקע ומדוכאי חיסון, הבוקר הופרכה טענה זו: בין החולים הקשים נמצא גם צעיר בשנות העשרים המוקדמות לחייו ללא מחלות רקע. הוא מורדם מונשם בבית החולים אסותא אשדוד.

מביה"ח נמסר כי הוא שהה בידוד ביתי ולאחר פרק זמן הועבר לבית החולים במצב קל. בימים האחרונים, חלה הדרדרות נשימתית במצבו, אך לאור האצה והחמרה קלינית במצבו בשעות האחרונות, הוחלט להרדימו ולהנשימו. ד"ר מאיר עמי, מנהל יחידת טיפול נמרץ, ציין כי "מצבו מתייצב והוא מגיב היטב לטיפול שמוענק לו".

צוותים של מד''א הגיעו לבצע בדיקות קורונה בדיור המוגן בב''ש
צוותים של מד''א הגיעו לבצע בדיקות קורונה בדיור המוגן בב''ש | צילום: חדשות 13

אמו של הצעיר אמרה בשיחה עם חדשות 13 כי בנה הוא "בחור צעיר בלי מחלות רקע, ילד ספורטיבי שמשחק כדורסל. הוא הגיע לבית החולים במצב קל והדרדר תוך יומיים". עוד ציינה אמו כי "כשהוא היה בחו"ל אמרתי לו להיזהר מהקורונה, והוא ענה לי: 'אמא אני בחור צעיר, אני עושה אפצ'י אחד והקורונה הזאת עפה'".