מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-3,865: 66 במצב קשה

246 בני אדם נוספים אובחנו כנשאים של הנגיף ביממה האחרונה, מתוכם 82 במצב בינוני ו-89 החלימו ושוחררו לבתיהם • צעיר כבן 20 ללא מחלות רקע מונשם במצב קשה

זמן צפייה: 02:56

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) שמספר החולים בישראל עלה ל-3,865 - עלייה של 246 אנשים מאתמול. 66 מתוך החולים במצב קשה, 82 במצב בינוני, ועד כה 89 החלימו ושוחררו לבתיהם. ל-905 מתוך החולים עידין לא נקבעה מסגרת אשפוז.

בין החולים הקשים - צעיר בשנות העשרים המוקדמות לחייו ללא מחלות רקע. הוא מורדם מונשם בבית החולים אסותא אשדוד.

מבית החולים נמסר כי הוא שהה בידוד ביתי ולאחר פרק זמן הועבר לבית החולים במצב קל. בימים האחרונים, חלה הדרדרות נשימתית במצבו, אך לאור האצה והחמרה קלינית במצבו בשעות האחרונות, הוחלט להרדימו ולהנשימו. הוא מאושפז כעת ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה בביה"ח אסותא אשדוד. ד"ר מאיר עמי מנהל יחידת טיפול נמרץ ציין כי  "מצבו מתייצב והוא מגיב היטב לטיפול שמוענק לו".

לכתבות נוספות בנושא >>

עלה ל-3,619 מניין הנדבקים בקורונה; תייר ישראלי מת באיטליה

בתוך יומיים: מניין המתים מקורונה בארה"ב הכפיל את עצמו

תיעוד מבני ברק: המונים השתתפו בהלוויה בניגוד להנחיות

שוטר מג''ב בימי הקורונה בירושלים
שוטר מג''ב בימי הקורונה בירושלים | צילום: רויטרס

אמש, שמואל ספרי, תייר ישראלי בן 81 מת באיטליה כתוצאה מקורונה - לאחר שנדבק בנגיף במהלך שייט באירופה. במהלך העגינה באיטליה חש הקשיש ברע, אושפז בבית חולים ונמצא חיובי לקורונה. אשתו נשלחה לבידוד במתחם צבאי ותשוחרר בשבוע הבא. אשתו נטליה אמרה הערב: "זה היה החודש הכי יפה בחיינו, אכלנו ושתינו ורקדנו ונהננו מכל שנייה. בחיים לא העלנו על הדעת שיכול לקרות דבר כזה. אני רק מבקשת מכם דבר אחד תעזרו להוציא אותי מפה, איבדתי את בעלי, אני רוצה לחזור הביתה".

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התריע אמש בריאיון לחדשות 13 מפני התפשטות נגיף הקורונה בימים הקרובים בכלל ובחג הפסח בפרט, והסביר כי "אנחנו ניצבים לפני חג הפסח - והרי רק עכשיו אנחנו סופגים הרבה תחלואה שנוצרה בפורים. התנהגות לא נכונה של הציבור ימים לפני החג וגם בחג עצמו, תהיה הרסנית וקטלנית".

בר סימן טוב הזהיר כי "אם אנשים יצאו לרחובות כדי להיערך לחג, או ייפגשו עם חברים ובני משפחה, נגיע למקום רע מאוד מבחינת התחלואה. האינטראקציה בין האנשים היא שמחוללת את המגפה ולכן אנחנו כל כך חוששים מהימים הקרובים".

כשנשאל לגבי היערכות מדינת ישראל מבחינת הציוד המותאם, הרגיע וסיפר: "אנחנו עובדים מאוד קשה כדי להשיג את כל מה שצריך. זהו מאמץ מרוכז ששותפים לו כל היחידות - משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, משרד החוץ. גם בנימין נתניהו מפעיל קשרים אישיים שלו עם מנהיגים אחרים ופותח לנו דלתות מאוד חשובות. אנחנו במלחמה גלובלית על כל מסכה, כל חלוק, כל סרבל וכל מטוש. זה המצב שבו אנחנו נמצאים".

לגבי חוסר בציוד, טען מנכ"ל משרד הבריאות כי "אנחנו עובדים מאוד קשה כדי שלא יהיה צפוי חוסר - אבל רואים שיש חוסר גם במקומות אחרים. אנחנו לא ישנים בלילה כדי שלא יהיה חוסר לצוות הרפואי ולכל מי שבבתי החולים. זו מטרה עליונה מבחינתנו ואנחנו מפעילים את כל הכוחות שלנו כדי שנצליח לעשות את זה".