המשטרה נערכת להטיל הסגר על שכונות חרדיות בבני ברק ובירושלים

לאחר שנרשמו הפרות של ההנחיות בריכוזים של המגזר החרדי, תוגברה האכיפה באזורים אלה • גורמים במשטרה נגד ארדן: "מצער לראות שיש הבוחרים לפגוע דווקא בשוטרים ובמפקדים העומדים בחזית"

זמן צפייה: 09:23

לאחר שנרשמו הפרות של הנחיות משרד הבריאות ביישובים חרדיים, במשטרת ישראל נערכים היום (ראשון) להטלת עוצר על שכונות בבני ברק ובמאה שערים, במטרה להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה באזורים אלה. 

גורמים במשטרה התייחסו לפרסומים לפיהם השר לביטחון פנים גלעד ארדן מתח ביקורת על משטרת ישראל בנושא אכיפת הנחיות משרד הבריאות ביישובים החרדיים. הגרומים אמרו כי "מצער לראות שבעת חירום לאומית בוחרים לפגוע דווקא בשוטרים ובמפקדים שעומדים בחזית".

לכתבות נוספות בנושא:

תיעוד מבני ברק: המונים השתתפו בהלוויה בניגוד להנחיות

"נערכים לכך שכל המיטות בבתיה"ח יהיו מיועדות לחולי קורונה"

בר סימן טוב: "חוששים מפסח – התנהגות לא נכונה תהיה הרסנית"

מאות חברי ''הפלגה הירושלמי'' בהלוויה בבני ברק | צילום: מוטי גרין

המשטרה דיווחה כי באזור מאה שערים בירושלים חולקו עשרה דוחות, מרביתם בגין סירוב פיזור התקהלות אסורה. אדם אחד נעצר לאחר שעל פי החשד, ניסה לחמוק מרישום דוח.

בסך הכול, המשטרה הוציאה צווי סגירה ל-59 עסקים, פתחה ב-135 חקירות נגד מפרי בידוד ו-40 חקירות בגין הפצת "פייק ניוז". כמו כן, המשטרה סכך הכול 2,039 דוחות לציבור בגין הפרות הנחיות משרד הבריאות.

המשטרה רשמה 86 דוחות בגין הפרת חובת בידוד, שבעה דוחות בגין הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות, 128 דוחות בגין הפעלת עסק בנגידו להוראות, 1,416 דוחות על יציאה למרחב ציבורי בניגוד לתקנות, 283 דוחות על שהייה במקום אסור, ארבעה דוחות על תפילה מחוץ למקום מגורים ודוח אחד על הפעלת תחבורה ציבורית בניגוד לתקנות.

בתוך כך, החל ממחר חיילים יצורפו לכוחות השיטור בבני ברק על מנת לאכוף את ההנחיות. במשטרה שוקלים להקים מחסום קבוע בצומת קוקה קולה שבכניסה הראשית לעיר.

לילה השתתפו מאות בני אדם בהלוויה של אחד מרבני "הפלג הירושלמי" הקיצוני בציבור הליטאי בבני ברק. ההמונים נראים מקהלים יחד בצפיפות, תוך התעלמות מהתקנות האוסרות על התקהלות בשל מגפת הקורונה. במקביל, המשטרה ומשרד הבריאות פנו למנכל עיריית בני ברק בנסיון לאתר בניין או מלון שבו אפשר לאכלס מבודדים מהעיר.

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן התייחס לאירוע ואמר כי "קיום ההלוויה ההמונית בבני ברק הינו אירוע חמור ביותר ומסכן חיים שפוגע בציבור. אני דורש ממשטרת ישראל אכיפה נחושה ושוויונית של הנחיות משרד הבריאות בכל חלקי המדינה, ללא שום חריגים". כמו כן, ארדן ציין כי הוא זימן את פיקוד המשטרה לדיון בנושא האכיפה במגזר החרדי: "רובו המכריע של הציבור החרדי מבין ומקיים את הנחיות משרד הבריאות ועל המשטרה לעשות כל הנדרש כדי למנוע מחלקים קיצוניים בציבור לסכן את חיי הכלל".

כמו כן, במהלך הבוקר המשטרה עכבה לחקירה שבעה מתפללים המשתייכים לפלג הירושלמי לאחר שהתפללו כ-30 איש בבית כנסת במודיעין עלית נדרשו מספר פעמיים לפנות את בית הכנסת וסרבו להתפזר.

"השוטרים כרזו מספר פעמיים והורו למתפללים להתפזר, אך אלו המשיכו בתפילתם והתעלמו מקריאות השוטרים", מסרה המשטרה. כוח שוטרים נוסף שהוזעק למקום עיכב לחקירה 7 מתפללים שסירבו להתפנות ופיזר את השאר".

בתוך כך, כוחות משטרת ישראל הפועלים בירושלים איתרו במהלך השבת בהר חומה בית כנסת שפעל בניגוד לצו בריאות העם ולהנחיות עם עשרות מתפללים במקום. השוטרים פיזרו את המשתתפים ובצאת השבת ניתנו דוחות למפרי הצו.