"נערכים לכך שכל המיטות בבתיה"ח יהיו מיועדות לחולי קורונה"

בכירה במשרד הבריאות אמרה שהיש היערכות לתרחיש קיצון שבו בתי החולים יוצפו בנדבקים. "הייתה קפיצה גדולה מאתמול להיום - זה מטריד" • מלון דן פנורמה התמלא ונסגר לקבלת חולים חדשים

זמן צפייה: 01:10

ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות, אמרה היום (ראשון) כי "אנשי המשרד נערכים לתרחיש שבו כל המיטות בבתי החולים יהיו מיועדות לחולי קורונה. הקפיצה בחולים הקשים והמונשמים מטרידה אותי מאוד, כי זה עלול להעיד על מגמה בעייתית והעומס הרב שיהיה על המערכת". בתוך כך, מלון דן פנורמה התמלא ונסגר לקבלת חולים חדשים. המחוזות התבקשו לא לשלוח לשם חולים.

"אנחנו רואים מאתמול להיום קפיצה של עשרה מונשמים – קפיצה גדולה וזה מעיד על מגמה, וגם את המתמטיקאים שעובדים על תרחישים ומודלים זה מטריד", אמרה. עזרא התייחסה לצעיר בן ה-22 שמונשם בבית החולים אסותא שבאשדוד במצב קשה ואמר כי "זו יכולה להיות מחלה קשה. אין חסינות לצעירים".

עזרא התייחסה להתפרצויות הקורונה בבתי האבות וציינה כי לא מתבצעות בדיקות למי שלא מפתחים תסמינים, גם אם הם בקבוצת סיכון. "בדיקה נעשות רק למי שיש סימפטומים ולכן לא יבוצעו בדיקות לדיירי בתי אבות לפני שיפתחו סימפטומים", אמרה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ההתפרצות בבית האבות בב"ש: מניין הנדבקים עלה ל-12

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-3,865: 66 במצב קשה

מקרה המוות ה-13 בישראל מקורונה: קשיש בן 92 בביה"ח שערי צדק

שוטר מג''ב בימי הקורונה בירושלים
שוטר מג''ב בימי הקורונה בירושלים | צילום: רויטרס

ראש חטיבת רפואה התייחסה גם להחלטה לפנות מחלקות במרכזים רפואים גריאטריים: "יש מר"גים שיש להם יכולות גיריאטריות, התקבלה החלטה לפנות חולים סיעודיים מהמחלקות האלה כדי לקלוט חולים סיעודיים חולי קורונה. בגלל הליכים משפטיים זה התעכב ואנחנו מקווים שזה יקרה עכשיו. חולי קורונה קלים סיעודיים. אנחנו רוצים להעביר אותם בקבוצה אחת עם צוותים טיפוליים שהכירו שיעברו איתם".

כמו כן היא ציינה שח"ל רכש רוכש ציוד נוסף אך לא נקטה במספרים, ואמרה כי פעילות אלקטיבית בבתי חולים הופסקה למעט חריגים וישנה ועדת חריגים בכל בית חולים.