בר סימן טוב: "חוששים מפסח - התנהגות לא נכונה תהיה הרסנית"

מנכ"ל משרד הבריאות הזהיר מפני התפשטות נגיף הקורונה - דווקא בימים הקרובים: "אם אנשים יצאו לרחובות כדי להיערך לחג - הרי שהאינטראקציה בין האנשים היא שמחוללת את המגפה"

זמן צפייה: 08:22

מגפת הקורונה: מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התריע אמש (שבת) בריאיון לחדשות 13 מפני התפשטות נגיף הקורונה בימים הקרובים בכלל ובחג הפסח בפרט, והסביר כי "אנחנו ניצבים לפני חג הפסח - והרי רק עכשיו אנחנו סופגים הרבה תחלואה שנוצרה בפורים. התנהגות לא נכונה של הציבור ימים לפני החג וגם בחג עצמו, תהיה הרסנית וקטלנית".

בר סימן טוב הזהיר כי "אם אנשים יצאו לרחובות כדי להיערך לחג, או ייפגשו עם חברים ובני משפחה, נגיע למקום רע מאוד מבחינת התחלואה. האינטראקציה בין האנשים היא שמחוללת את המגפה ולכן אנחנו כל כך חוששים מהימים הקרובים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הסגר 5 כוכבים: כך מעבירות כוכבות "מעושרות" את ימי הקורונה

שלוש דיירות נוספות מהדיור המוגן "משען" בב"ש נדבקו בקורונה

מלאכים בימי קורונה: כך נשלחות תרומות האיברים בזמן הסגר מדיני

מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב
מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב | צילום: חדשות 13

כשנשאל לגבי היערכות מדינת ישראל מבחינת הציוד המותאם, הרגיע וסיפר: "אנחנו עובדים מאוד קשה כדי להשיג את כל מה שצריך. זהו מאמץ מרוכז ששותפים לו כל היחידות - משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, משרד החוץ. גם בנימין נתניהו מפעיל קשרים אישיים שלו עם מנהיגים אחרים ופותח לנו דלתות מאוד חשובות. אנחנו במלחמה גלובלית על כל מסכה, כל חלוק, כל סרבל וכל מטוש. זה המצב שבו אנחנו נמצאים".

לגבי חוסר בציוד, טען מנכ"ל משרד הבריאות כי "אנחנו עובדים מאוד קשה כדי שלא יהיה צפוי חוסר - אבל רואים שיש חוסר גם במקומות אחרים. אנחנו לא ישנים בלילה כדי שלא יהיה חוסר לצוות הרפואי ולכל מי שבבתי החולים. זו מטרה עליונה מבחינתנו ואנחנו מפעילים את כל הכוחות שלנו כדי שנצליח לעשות את זה".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בהמשך הריאיון התייחס בר סימן טוב למאמצים שהשקיע משרדו בהסברה עבור האוכלוסייה החרדית - שם המשיכו לקיים אירועים המוניים על אף ולמרות ההגבלות האוסרות על כך. "שמתי לב שבימים האחרונים חל שינוי מאוד משמעותי בחברה החרדית", אמר, "הייתה שם הפנמה גדולה מאוד. שר הבריאות עשה החלטה מאוד לא טריוויאלית של לבטל לימודים בישיבות - זה נתפס כהחלטה שהתקבלה בצורה שהקדימה את זמנה".

"אנחנו רואים הרבה דברים מחלחלים, דברים שפעם היו נראים לנו בלתי אפשריים. אין תפילות בבתי כנסת. ראיתי גם קריאות של רבנים שקראו לציבור שלא ללכת לבתי הכנסת כדי לא לסכן את הסובבים". ולמרות זאת, הוא טען, "עדיין מדובר באוכלוסייה שגרה בצפיפות, לכן אנחנו צריכים לסייע להם ולחברה הערבית לקיים את תנאי הבידוד. בשביל זה ביקשנו מפיקוד העורף ומהרשויות המקומיות לאשר מתקני בידוד לאוכלוסייה הזאת".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

עוד הסביר את עניין התקלה בבדיקות הקורונה, אשר גרמה לעיכוב במתן תשובות המעבדה. "עלינו בקצב הבדיקות בצורה מאוד מהירה, וגם במספר המעבדות - ממספר בודד של מעבדות הגענו ל-25 כאלה שעובדות במקביל", טען, "לא רצינו לעכב את פתיחת המעבדות ואת העלייה בקצב הבדיקות עד שנחבר בין המעבדות, כך שעבדנו באופן מבוזר ומכאן נוצר הפוטנציאל לטעות".

לדבריו, משרד הבריאות עובד יחד עם "כל הכוחות הכי חזקים במדינה - הכול כדי לסדר את הנתונים ולהבטיח שדבר כזה לא יקרה שוב. נבדוק את עצמנו גם אחורה", הבטיח. "אלה דברים שעל אף שהם מצערים - טבעי שהם קורים כשעובדים בקצב כזה מהיר".