מחשש להתנפלות הציבור: בוטלו בדיקות הקורונה ברשתות השיווק

הפיילוט שתוכנן בכמה סניפים, בהם ויקטורי בב"ש ורמי לוי בי-ם ובמרכז, בוטל, בין היתר מחשש שיבואו להיבדק חולים שלא הצליחו להיבדק עד כה • מקדונלד'ס: חוזרים לעבוד ממחר במתכונת של משלוחים

זמן צפייה: 01:29

מגפת הקורונה: ברשתות השיווק החליטו הערב (ראשון) לבטל את הפיילוט שתוכנן למחר בבוקר בכמה סניפים של רשתות שיווק ברחבי הארץ, שבמסגרתו היו אמורות להתבצע בדיקות קורונה ללקוחות ולמוכרים בחנויות.

בכמה סניפים, בין היתר של "ויקטורי" בבאר שבע ו"רמי לוי" בירושלים ובמרכז, היו אמורים להציב עמדות שבהן ניתן יהיה לבצע בדיקות. בשלב הראשון רק רשתות בודדות היו אמורות להשתתף בפיילוט. אולם, כאמור, לאחר פרסום חדשות 13, הוחלט שלא להציב עמדות במגרשי החנייה או באזורים פתוחים סמוכים, שבהם אין אנשים רבים.

תורים בסופר מרקט
תורים בסופר מרקט | צילום: החדשות 13

בד בבד, רשת מקדונלד'ס הודיעה כי החל ממחר היא תפתח את סניפיה מחדש, במתכונת מצומצמת של משלוחים, כאשר בכל סניף יעבדו שישה אנשים בלבד, על פי הנחיות משרד הבריאות.

בתוך כך, היום נקבע מותה של רוזה שרמן ארבל בת ה-84 מירושלים, שנדבקה בקורונה. שרמן אושפזה במחלקה המבודדת והייעודית לחולי קורונה בבית החולים "שערי צדק" בבירה לפני שישה ימים. כבר בעת קליטתה במחלקה מצבה היה קשה מאוד. הבוקר חלה הדרדרות נוספת, והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה.

שרמן הייתה פנסיונרית של משרד הבריאות, לאחר שנים בהן עבדה במעבדות המרכזיות. בני משפחתה של שרמן העידו כי הייתה "אמא וסבתא מסורה לדניאל, אריאל, יובל, מאיה וסתיו - שתמיד שמה את טובת ילדיה ונכדיה לפני אלו שלה". עוד סיפרו כי היא אהבה להתגורר בירושלים וכי "היא גרה בה מאז שנות השישים. זו העיר היחידה בה אמא הייתה מוכנה לגור".

לפי שעה אובחנו בישראל 3,865 בני אדם שנדבקו בנגיף, מהם מתו 15. 63 חולים מאושפזים במצב קשה, בהם 51 שנדרשים להנשמה מלאכותית. 82 חולים במצב בינוני והשאר במצב קל. 89 בני אדם החלימו, הנגיף כבר לא מצוי בגופם והם שוחררו לביתם.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הלך לעולמו קשיש בן 92 בביה"ח שערי צדק לאחר שאושפז במצב קשה, ומעט מאוחר יותר מתה קשישה כבת 90 שסבלה ממחלות רקע בביה"ח מעייני הישועה שבבני ברק.