בעקבות הסגר השלישי: כ-16,000 מובטלים חדשים בתוך יממה

מתחילת השבוע וטרם כניסתו של הסגר לתוקף, נרשמו סך הכל 21,717 דורשי עבודה חדשים, כאשר 33% מהם עובדים בתחום המכירות, ו-12% נוספים הם מתחומי הטיפוח, היופי הספא והאופנה

 לשכת התעסוקה
לשכת התעסוקה | צילום: החדשות 13

שירות התעסוקה עדכן היום (שלישי) כי ביממה האחרונה נרשמו 15,864 דורשי עבודה חדשים. בסך הכל, מאז תחילת השבוע וטרם כניסתו של הסגר לתוקף, נרשמו 21,717 דורשי עבודה. עוד עולה מהנתונים כי 33% מכלל הנרשמים ביממה האחרונה הם עובדים מתחום המכירות, ו-12% מהם מתחומי הטיפוח, היופי, הספא והאופנה.

בתוך כך, הכלכלית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג, עדכנה כי עלות הטלת ההגבלות הנוכחיות על המשק עומדת על כ-2.4 מיליארד שקלים לשבוע. "חשוב לציין כי מדובר בעלות הישירה ותיתכן עלות ארוכת טווח לאור הפגיעה בכושר הפעילות של העסקים המושפעים מההגבלות באופן עקיף", נכתב במכתב מטעמה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ניסנקורן פורש מכחול לבן – ויצטרף למפלגה של רון חולדאי

שר הבריאות: תבוטל חובת הבידוד במלונית לשבים מחו"ל

"ד"ש מאהוביה": כתובות נאצה רוססו על מבנה משטרתי בשטחים

משרד ריק
משרד ריק | צילום: חדשות 13

זאת ועוד, מנתונים נוספים שפורסמו היום עולה כי חלה ירידה חדה בהיקף השכר והתעסוקה של פלסטינים בישראל, כאשר למעלה משני שלישים מהירידה במשרות השכיר אירעה בענף הבינוי. ירידה זו נובעת עקב המגבלות השונות שהוטלו במהלך תקופת הקורונה, שהקשו על הפועלים הפלסטינים להגיע לארץ, למרות שענף זה הוחרג מהסגר.