ניסנקורן פורש מכחול לבן - ויצטרף למפלגה של רון חולדאי

שר המשפטים הכריז כי ירוץ עם ראש עיריית ת"א, והודיע על עזיבתו לגנץ - שעשוי לפטרו מתפקידו עוד היום. גורם בכחול לבן: "דאג לעצמו ונטש". ח"כים נוספים מהמפלגה צפויים להצטרף לחולדאי

זמן צפייה: 02:08

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע היום (שלישי) ליו"ר כחול לבן בני גנץ על החלטתו לעזוב את המפלגה ולהצטרף למפלגתו החדשה של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי. בהודעה מטעמו של ניסנקורן נמסר: "נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי - ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים".

בעקבות הודעתו, לחדשות 13 נודע כי גנץ צפוי לפטר את ניסנקורן מתפקיד שר המשפטים כבר היום. גורם בכחול לבן אמר לחדשות 13 כי "ניסנקורן התגלה כרמאי, הוא לא היה ראוי לקבל את הגב והגיבוי של גנץ, הוא דאג לעצמו ונטש".

נוסף על כך, חברי כנסת נוספים מכחול לבן צפויים להצטרף לסיעה של חולדאי, שיודיע הערב על כניסתו למערכת הפוליטית הארצית ועל הקמת מפלגה חדשה, שתתמודד בבחירות 2021. מטעם חולדאי נמסר: "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה. לאחר שחברו אלי מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית, הגיע הזמן להציג אלטרנטיבה ברורה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תוחלת חיים גבוהה ומעט צפיפות: העיר עם איכות החיים הטובה בארץ

המרד במלוניות: חלק מהמבודדים מאיימים לשבות רעב • תיעוד

כחצי מיליון ישראלים כבר חוסנו לקורונה; שיא נדבקים מאוקטובר

רון חולדאי
רון חולדאי | צילום: רפי דלויה

הבוקר הודיעה חברת הכנסת מיכל קוטלר-וונש מכחול לבן כי לא תתמודד מטעם המפלגה בבחירות הבאות. קוטלר-וונש הייתה מחברי הכנסת שתמכו בפיזור הכנסת והיא מצטרפת לאסף זמיר ומיקי חיימוביץ', שלא יהיו חלק מרשימת הסיעה לכנסת ה-24.

"לצד המשבר הבריאותי-חברתי-כלכלי, ישנן הזדמנות ואחריות אדירות לאתגור, שינוי ותיקון תפיסות, התנהלות וניהול", כתבה חברת הכנסת. "דרושה הנהגה אחראית וישרה, שתזהה ותממש זאת, בשקיפות ובשיתוף, כדי לשקם אמון ולחדש תקווה".

ביום ראשון, כאמור, יו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע כי חברי המפלגה אסף זמיר ומיקי חיימוביץ' לא ייכללו עם הרשימה בבחירות שיתקיימו במארס. השניים, כזכור, הצביעו גם הם נגד דחיית אישור התקציב - המהלך שהוביל לפיזור הכנסת - בניגוד לעמדה המוצהרת של מפלגתם.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

גם רם שפע, שייתכן כי יעזוב בקרוב את המפלגה ולא ירוץ עמה בבחירות הקרובות. מאחורי גנץ עומדים כיום חילי טרופר, אלון שוסטר, מיכאל ביטון, עומר ינקלביץ', פנינה תמנו-שטה, אורית פרקש-הכהן ואיתן גינזבורג. מירב כהן ויזהר שי נמצאים בסימן שאלה, שכן הם מקבלים פניות ממפלגות אחרות.

גורמים בכחול לבן פנו לשר החוץ גבי אשכנזי בבקשה שיוביל את המפלגה, אולם בשיחות סגורות אמר אשכנזי כי "בסביבתו של גנץ מוכרים לו חלומות שלא יתגשמו - הוא אינו מבין את מצבו האמיתי". ובכל זאת, בסביבתו של גנץ מתעקשים כי בכוונתו להמשיך לעמוד בראש כחול לבן, והוא צפוי להצהיר על כך הערב.