"ד"ש מאהוביה": כתובות נאצה רוססו על מבנה משטרתי בשטחים

המשטרה חוקרת חשד לניסיון הצתה של מבנה השייך לה ביישוב חשמונאים, כפעולת תגמול על האירוע שבו נהרג נער הגבעות בן ה-17 במהלך מרדף משטרתי. "ימ"ר שי רוצחים - אתם בכוונת שלי"

כתובות גרפיטי על מבנה משטרתי בחשמונאים
כתובות גרפיטי על מבנה משטרתי בחשמונאים | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה חוקרת חשד לניסיון הצתה של מבנה משטרתי בשטחים. אלמונים ריססו עליו כתובת שבה נכתב "ימ"ר שי רוצחים, אתם בכוונת שלי - ד"ש מאהוביה". זאת, ככל הנראה כפעולת תגמול על מותו של נער הגבעות בן ה-17, אהוביה סנדק, שנהרג בשבוע שעבר במהלך מרדף משטרתי.

אתמול נחקרו ארבעת הנערים שהיו ברכב עם סנדק בחשד להמתה בקלות דעת. בסוף השבוע המשטרה צפויה לסיים את החקירה ולהמליץ לפרקליטות על הגשת כתב אישום חמור נגדם. בשלב זה, צוות החקירה המיוחד סבור כי החשדות למותו של סנדק הן כלפי הנערים, בהם בגירים וקטינים, ולא כלפי השוטרים. כזכור, הארבעה נחקרו גם בחשד כי יידו אבנים על מכוניות פלסטיניות ונסעו בנתיב תחבורה שמסכן חיי אדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

9 שנות מאסר לנהג שדרס למוות את הילד איתי מרגי ביום הכיפורים

הירי בכביש 6: "עד שהממשלה לא תתערב – סכסוך המשפחות יימשך"

המרד במלוניות: חלק מהמבודדים מאיימים לשבות רעב • תיעוד

ניסיון הצתה של מבנה משטרתי בשטחים
ניסיון הצתה של מבנה משטרתי בשטחים | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו של אחד החשודים עד יום רביעי, ושיחרר חשוד אחר למעצר בית עד ליום ראשון. השופטת בדיון הסבירה כי האריכה את מעצרו של הראשון משום שהוא חשוד כמי שנהג ברכב - זאת אל מול גרסת החשודים, לפיה סנדק הוא זה שנהג באותו היום.

בשבוע שעבר, כאמור, נהרג סנדק מההתנחלות בת עין וארבעה נערים נוספים נפצעו בתאונת דרכים בבנימין. התאונה התרחשה בעקבות מרדף שניהלו בלשי ימ"ר, במהלכו הרכב של הצעירים איבד שליטה, סטה מהדרך - והתהפך.

אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר
אהוביה סנדק בן 16 שנהרג במהלך מרדף משטרתי סמוך לכוכב השחר | צילום: באדיבות המשפחה

הפצועים טענו כי ניידת המשטרה פגעה בהם בעוצמה. לעומתם, במשטרה סיפרו כי הנערים השליכו אבנים על פלסטינים בכביש 449 שליד גוש עציון. כשהבחינו בניידת, החלו להימלט ממנה. השוטרים דלקו אחריהם ובשלב מסוים התנגשו ברכב - מה שגרם להתהפכותו ולמותו של סנדק.