שר הבריאות: תבוטל חובת הבידוד במלונית לשבים מחו"ל

אחרי זעם רב מצד הנוחתים בנתב"ג שנכפה עליהם בידוד בבית מלון, אדלשטיין הורה לבכירי משרדו לבטל את ההנחיה, כך שמעתה השבים יבצעו בדיקה מיד לאחר נחיתתם, ואז ייכנסו לבידוד ביתי

זמן צפייה: 01:11

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה היום (שלישי) את בכירי משרדו לפעול לבטל את חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל, מכל המדינות, זאת כפוף לבדיקת קורונה. "כל חוזר מחו"ל שרשאי להיכנס לארץ צריך לעשות בדיקה מיידית ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים או לעשרה ימים, אם יעשה בדיקה נוספת ביום התשיעי", מסר אדלשטיין.

כעת, משרד הבריאות מכין צו חדש לפיו כל מי שינחת בישראל יופנה למלונית - אלא אם יסכים לבצע בדיקת קורונה כבר בשדה התעופה, ואז יוכל להשתחרר לביתו. את התקנה החדשה יש להעביר בקבינט הקורונה ובהמשך בוועדת החוקה, כך שגם אם הצו יקבל את אישור השרים - הוא לא יחול לפני מחר. אם כך, כשהצו יעבור - כל מי ששוהה כיום במלונית ישתחרר לאחר בדיקת קורונה.

בציוץ שהעלה בחשבון הטוויטר שלו, סגן השר יואב קיש הסביר כי "כל מי שיחזור מחו"ל יהיה חייב בבידוד. מי שייבדק בשדה ילך לבידוד בייתי. מי שלא יסכים להיבדק ילך לבידוד במלונית. מי שנמצא עכשיו במלוניות, אחרי בדיקה, יוכל לעבור לבידוד בייתי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניסנקורן פורש מכחול לבן – ויצטרף למפלגה של רון חולדאי

תוחלת חיים גבוהה ומעט צפיפות: העיר עם איכות החיים הטובה בארץ

"ד"ש מאהוביה": כתובות נאצה רוססו על מבנה משטרתי בשטחים

הודעתו של השר הגיעה בהמשך לכך שמזה כמה ימים נשמעת ביקורת קשה בקרב נוחתים מנתב"ג, שנכפה עליהם בידוד בבית מלון. רק הבוקר התבצע מרד באחת מהמלוניות, שם חלק מהשוהים איימו לפתוח בשביתת רעב אם לא ישוחררו לבתיהם. עשרות מהם החזירו את ארוחת הבוקר שלהם וכמה מהם הכריזו "לא נאכל פה כלום - רוצים הביתה".