מנכ"ל הביטוח הלאומי נגד ראשי האוצר: "לא רואים את הנזקקים"

מאיר שפיגלר התייחס ב"העולם הבוקר" לתוכנית הכלכלית של המשרד וטען כי מדובר בצעד ראשון שאינו מספיק. "הם מנותקים מהעם ולא רואים את הסבל היומיומי – לא צריכים לתת דין וחשבון"

זמן צפייה: 10:16

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר תקף הבוקר (שישי) את ראשי משרד האוצר ואמר כי הם "מנותקים מהעם, לא רואים את הסבל היומיומי ואת הנזקקים - הם לא צריכים לתת דין וחשבון". כמו כן התייחס לתוכנית שהציג אתמול המשרד ואמר כי "מדובר בצעד ראשון - אבל ממש לא מספיק".

שפיגלר הבהיר כי בניגוד לשכיר שמפוטר ומקבל דמי אבטלה - אצל עצמאים התמונה שונה לגמרי, ובטיפול בעצמאים שנגזר עליהם לסגור את העסק בשל הקורונה - המדינה כשלה. "עצמאי שרואה שהוא מתחיל להידרדר, הופך עולמות, לוקח הלוואות וסיכונים על מנת להציל את העסק. המדינה היא זו שצריכה לדאוג לו שאם יום אחד יגיע למצב שלא יוכל לתפקד - שיהיו לו דמי אבטלה, מינימום של הכנסה חודשית כדי שיוכל לצוף מעל פני המים".

מנכ"ל הביטוח הלאומי הוסיף לתקוף את אנשי אגף התקציבים, ואמר כי הם "לא נושאים באחריות. הם מקבלים את ההחלטות אבל לא נותנים דין וחשבון. הדבר הזה צריך להסתיים, זה לא יכול להימשך ככה. בתקופת הקורונה רואים עד כמה האבסורד הזה מוציא אנשים סבירים מדעתם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת השרים אישרה: סגר יוטל על שכונות בירושלים ובערים נוספות

הארכת הזכאות לדמי אבטלה ומקדמות לעצמאים: התוכנית להצלת המשק

922 נדבקים חדשים אובחנו מחצות – מניין מקרי המוות עלה ל-348

מאיר שפיגלר, מנכ''ל הביטוח הלאומי
מאיר שפיגלר, מנכ''ל הביטוח הלאומי | צילום: חדשות 13

אמש הציגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ את תוכנית הסיוע הכלכלית לנפגעי משבר הקורונה. התוכנית כוללת ראש הממשלה פתח את מסיבת העיתונאים, והציג את שלושת העקרונות המנחים לתוכנית: ודאות לשנה הקרובה, מהירות בהעברת הכסף ומענק מיידי לעצמאים. "המדינה תעשה כל מה שדרוש כדי להקל על המצוקה הכלכלית", הצהיר נתניהו.

על פי התוכנית שהציגו נתניהו וכ"ץ, רשת הביטחון לשכירים תכלול הארכת הזכאות לדמי אבטלה וכן תוקף ההקלות שניתנו מתחילת המשבר, עד ליוני 2021. זאת עד ששיעור האבטלה ירד לפחות מתחת ל-10%. עוד הוחלט על תשלום כפל קצבאות, הוספת זכאי אבטלה גם מינואר ופברואר ומענק הסתגלות לבני 67 ומעלה עד סוף 2020.

רשת הביטחון לעצמאים ולבעלי עסקים תכלול מענק מיידי של עד 7,500 שקלים כבר בשבוע הבא - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. מי שזכאי לכך הוא עצמאי בעל מחזור שנתי של עד מיליון שקלים, ושמחזור המכירות שלו ירד מעל 25%.