הארכת הזכאות לדמי אבטלה ומקדמות לעצמאים: התוכנית להצלת המשק

רה"מ ושר האוצר חשפו את התוכנית "רשת ביטחון כלכלית 2021-2020". בין היתר, כולל המתווה מענק מיידי לעצמאים בגובה של עד 7,500 שקלים - כבר בשבוע הבא, ומענקי סיוע נוספים לבעלי עסקים

זמן צפייה: 24:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ קיימו (חמישי) מסיבת עיתונאים, שבה הציגו את תוכנית הסיוע הכלכלית לנפגעי משבר הקורונה. ראש הממשלה פתח את מסיבת העיתונאים, והציג את שלושת העקרונות המנחים לתוכנית: ודאות לשנה הקרובה, מהירות בהעברת הכסף ומענק מיידי לעצמאים. "המדינה תעשה כל מה שדרוש כדי להקל על המצוקה הכלכלית", הצהיר נתניהו.

על פי התוכנית שהציגו נתניהו וכ"ץ, רשת הביטחון לשכירים תכלול הארכת הזכאות לדמי אבטלה וכן תוקף ההקלות שניתנו מתחילת המשבר, עד ליוני 2021. זאת עד ששיעור האבטלה ירד לפחות מתחת ל-10%. עוד הוחלט על תשלום כפל קצבאות, הוספת זכאי אבטלה גם מינואר ופברואר ומענק הסתגלות לבני 67 ומעלה עד סוף 2020.

רשת הביטחון לעצמאים ולבעלי עסקים תכלול מענק מיידי של עד 7,500 שקלים כבר בשבוע הבא - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. מי שזכאי לכך הוא עצמאי בעל מחזור שנתי של עד מיליון שקלים, ושמחזור המכירות שלו ירד מעל 25%.

עוד בחדשות 13:

מסתמן: דמי אבטלה ומענקים לעצמאים ישולמו עד יוני 2021

עד 10% מהמבחנים יתקיימו בקמפוס: המתווה לקיום בחינות באקדמיה

יומיים ברציפות: יותר מובטלים חדשים מאזרחים שחזרו לעבודה

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

עצמאים שמחזור ההכנסות שלהם עד 640,000 שקלים והוא ירד ב-40% - יקבלו מענק בגובה 70% מהכנסתם המקורית, עד תקרה של 15,000 לחודשיים. מדובר ב-14 מענקים חודשיים המשולמים בשבעה תשלומים כל חודשיים, עד סוף יוני 2021.

עסקים ועצמאים עם מחזור של עד 100 מיליון שקלים ושנפגעו במעל 40% יקבלו מענק סיוע של 6,000-3,000 כל חודשיים, מענק הוצאות קבועות של עד 500 אלף שקלים כל חודשיים, מענק החזר ארנונה ומענק עסק חדש של 4,000-3,000 כל חודשיים. זאת, ב-14 מענקים חודשיים המשולמים כל חודשיים עד סוף יוני 2021.

נתניהו הוסיף כי בשבוע הבא יובאו החלטות נוספות לאישור הממשלה: ביטול הצורך לחדש את רשיון העסק בשנה הקרובה, והגדלה של הלוואות בערבות מדינה בתנאים משופרים.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-0907202116' autoplay='0' credit='' desc='דברי שר האוצר כ"ץ' kid='1_of7ofih4' duration='661'']

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu Sits Next To Acting Foreign Minister Israel Katz, Who Also Serves As Intelligence And Transport Minister, During The Weekly Cabinet Meeting In Jerusalem
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ''ץ | צילום: רויטרס

נתניהו התייחס גם לעלייה בנתוני התחלואה: "ההתמודדות עם הקורונה דורשת קבלת החלטות מכריעות על בסיס יום-יומי. ההחלטות מתקבלות בשיטה של ניסוי וטעייה. מספר הנפטרים אצלנו היה ונשאר קטן מאוד, זה הישג שאנחנו חייבים להמשיך לשמור עליו. אבל יש גם צד שני: הצעדים שנקטנו גבו מאיתנו מחיר כבד במישור הכלכלי. כדי לאושש את המשק התחלנו לפתוח אותו: חזרנו לעבודה, פתחנו חנויות, קניונים, בתי ספר ומסעדות, אולמות אירועים, מועדונים, ברים, ומקומות נוספים. במבט לאחור – כחלק מהניסוי והטעייה – אפשר לומר שהשלב האחרון הזה היה מוקדם מדי. אני לוקח על עצמי את האחריות לצעד הזה וגם את האחריות לתקן אותו".