ריקודים עם מסכות: אושרה פתיחת האולמות וגני האירועים ב-14.6

שר הבריאות הנחה להתיר את פתיחת האולמות, בהתאם למגבלות. בין היתר, ימונה אחראי קורונה, ומניין האורחים באירוע יוגבל ל-2 מ"ר לאדם. משפחות גרעיניות ישבו באותם שולחנות

זמן צפייה: 06:01

שר הבריאות יולי אדלשטיין הורה היום (שלישי) לאפשר את פתיחת האולמות וגני האירועים ב-14 ביוני, זאת כחלק מהמדיניות לשחרור המשק והחזרת הענפים השונים לפעילות. בכל אולם ימונה "ממונה קורונה", אשר יהיה אחראי על אכיפת ההנחיות של המשרד. רק אם אלה יתקיימו - יוכלו האולמות להיפתח.

על פי המתווה, בכל אירוע יתקיים רישום של האורחים, כך שאם בהמשך אחד מהם יתגלה כחולה קורונה, האולם ידע ליצור קשר עם כלל המשתתפים שנכחו במקום באותו ערב. עם כניסתם לאירוע, כל העובדים והאורחים יתושאלו לגבי מצבם הבריאותי ואף יעברו בדיקת חום. במשרד הבריאות הבהירו כי לא תותר כניסה למי שחום גופו יעלה על 38 מעלות.

מניין האנשים באירוע יוגבל, כאשר אולם יוכל להכיל אורחים לפי חישוב של אחד לכל 2 מ"ר. באולמות שמכילים יותר מ-200 אורחים, לא תתאפשר הזמנה של יותר מ-85% בני אדם מהמותר לפי רישיון העסק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ממחר: תבוטל הגבלת הנוסעים בתחבורה הציבורית בשעות העומס

שני מטרים בין רוחצים – ובלי מלתחות: כך ייפתחו מחר החופים

8 ימים לפתיחה: אלו ההסכמות בין איגוד המסעדות למשרדי הממשלה

אולם אירועים
אולם אירועים | צילום: יחצ

ברחבי האולם יוצבו עמדות חיטוי - בעיקר בסמוך לכניסה לשירותים, שיחוטאו בכל שעה. כמו כן, בעלי המקום יפזרו שלטים לפי הנחיות משרד הבריאות, בהם יתבקשו האורחים לשמור על ריחוק של 2 מטרים אחד מהשני.

המלצרים, הטבחים והברמנים יעטו מסכה לכל אורך האירוע ויקפידו על רחיצת ידיים באופן תדיר. בין שולחן לשולחן יישמר מרחק של 1.5 מטר, וההושבה תתבצע כך שמשפחות גרעיניות ישבו סביב אותו שולחן. לאורחים בסיכון יוקם אזור הושבה נפרד.

גם האורחים יאלצו לעטות מסכות לכל אורך האירוע - אפילו בזמן הריקודים, למעט בזמן האכילה והשתייה. במשרד הבריאות המליצו לאוכלוסיות בסיכון שלא לקחת חלק בריקודים.

אולם אירועים
אולם אירועים | צילום: יח''צ

"לצד אי התפשרות על הנחיות משרד הבריאות, השאיפה היא לתת אוויר לנשימה ככל הניתן ובמהירות האפשרית לעצמאים", אמר אדלשטיין. "זה מגיע להם, זה מגיע למשק הישראלי. לצד זה אני מבקש להדגיש את האחריות של בעלי העסקים להקפיד על ההנחיות. רק כך נוכל להמשיך בפתיחת המשק בלי לפגוע בבריאות".