8 ימים לפתיחה: אלו ההסכמות בין איגוד המסעדות למשרדי הממשלה

משרדי הבריאות והאוצר סיכמו עם האיגוד כי המסעדות, הברים והמועדונים ישובו לפעול כבר ביום רביעי הבא, תחת מגבלות. במסעדה שבה יהיו יותר ממאה לקוחות, תתאפשר תפוסה של עד 85%

זמן צפייה: 04:47

משרדי הבריאות, האוצר והכלכלה הודיעו היום (שלישי) כי הגיעו להסכמות בנוגע לפתיחת המסעדות, הברים והמועדונים ביום רביעי הבא, 27 במאי, תחת מגבלות. על פי המתווה, שטרם אושר בממשלה, מקום שמכיל עד 100 איש יוכל לפעול בתפוסה מלאה, אולם מקום שמכיל יותר מ-100 לקוחות יוכל להפעיל את המקום רק עד 85% תפוסה.

כמו כן, אם המתווה אכן יקבל את אישור הממשלה, המרחק בין שולחנות הסועדים בתוך המסעדה יהיה מטר וחצי, ובישיבה בחוץ מטר אחד. תתבצע מדידת חום ללקוחות הנכנסים, והזמנת מקום תתבצע מראש ככל הניתן. הפתיחה תהיה כפופה להנחיות של התו הסגול.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דיווח: ישראל ביצעה מתקפת סייבר נגד מתקן ימי באיראן

ארבעה נעצרו בחשד לחטיפת קטין – כחלק מסכסוך חמולות

"מרחץ דמים": הישראלי שהסתבך ב"פרשת מכונות ההנשמה" מדבר

בית קפה בירושלים
בית קפה בירושלים | צילום: Shutterstock

בתוך כך, פורסם גם מתווה פתיחת הבריכות, כאשר הוחלט כי על כל רוחץ בבריכה יהיה 6 מ"ר, ו-10 מ"ר לאורח בשטח מחוץ לבריכה. המלונות צפויים להיפתח גם הם ביום רביעי הבא תחת אותן הנחיות של מסעדות ובריכות.

חוגים, תנועות נוער וחינוך בלתי פורמלי יתבקשו לשמור על קפסולות קבועות, כאשר בחוג המתקיים בכיתתב לימוד יהיה אדם על כל 5 מ"ר ובחוג המתקיים במרחב הפתוח 2 מ"ר לאדם. בסטודיו - 7 מ"ר לאדם.

כזכור, בסוף השבוע האחרון החלו כמה מסעדנים ברחבי הארץ במחאה – ופתחו את בתי העסק שלהם, לא לטייק אוואי בלבד. "מרד זו מילה קשה וזו החלטה קשה", אמר שי ברמן, יושב ראש איגוד המסעדות. "אני חושב שהמדינה שמה אותנו במצב בלתי אפשרי ואנחנו רוצים להוציא את האנשים האלה מהסיטואציה הזאת ושיהיה להם אופק".

מסעדה תל אביבית בשכונת פלורנטין
מסעדה תל אביבית בשכונת פלורנטין | צילום: Shutterstock

למרות העבירה על התקנות לשעת חירום, נראה שלרשויות קשה לתת לעסקים שעל סף קריסה דו"חות של 5,000 שקלים, בעיקר כשמסתכלים מעבר לים ורואים שכולם חוזרים לעבוד. האיטלקים, למשל, פותחים את המסעדות עם שני מטר בין השולחנות. בברלין נקבע חוק של מטר וחצי בין שולחן לשולחן, בדנמרק מטר אחד בלבד אבל אסור לשבת על הבר, והאוסטרלים עם מטר וחצי מרווח בין סועד לסועד ומקסימום של עשרה סועדים במסעדה.