שני מטרים בין רוחצים - ובלי מלתחות: כך ייפתחו מחר החופים

פורסמו ההגבלות שיאפשרו את פתיחת חופי הים מחר. בין היתר, השירותים יחוטאו וכרוז ישמיע את ההנחיות בכל שעה. השימוש במקלחות פתוחות מותר. חובה לעטות מסכות. "רוצים להתאוורר אחרי הסגר"

זמן צפייה: 03:42

שר הפנים אריה דרעי הודיע הבוקר (שלישי) על פתיחת עונת הרחצה, וכבר מחר יוכלו הישראלים ליהנות מרחצה באחד מ-136 חופי רחצה הפזורים ברחבי הארץ, זאת בכפוף לתו הסגול.

על פי מתווה החזרה לשגרה, המתרחצים יחויבו לעטות מסכות ולשמור על מרחק של 2 מטרים בין אחד לשני - מרחק שאף יסומן בחול. כמו כן, מדי שעה כרוז ישמיע את ההנחיות, שילוט מפורט יוצב בחופים, השירותים יחוטאו בכל שעה ולא יותר שימוש במלתחות ובמקלחות במבנים סגורים. לשם יישום ההנחיות, הסבירו במשרד הפנים כי עשרות מיליוני שקלים יועברו לרשויות החוף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בשל גל החום: בוטלה זמנית חובת עטיית מסכות בבתי הספר

דיווח: ישראל ביצעה מתקפת סייבר נגד מתקן ימי באיראן

"מרחץ דמים": הישראלי שהסתבך ב"עוקץ מכונות ההנשמה" מדבר

חוף הים בתל אביב
חוף הים בתל אביב | צילום: אילן ספירא

"ההחלטה הייתה הכרחית לנוכח רצונם הטבעי של אזרחי ישראל לצאת ולהתאוורר בחופים לאחר חודשים של סגר והגבלות", אמר דרעי. "עתה יוכלו כולם לרחוץ בהנאה בחופים המוכרזים, בכפוף להנחיות המפורטות בעקבות משבר הקורונה".

כזכור, כבר ביום שישי יצאו המוני בני אדם ברחבי ישראל לבלות בחופי הים. זאת, למרות שעל פי מגבלות משרד הבריאות הדבר היה אסור, והשהייה בחופים שלא למטרות ספורט טרם אושרה. רבים מהמבלים לא עטו מסכות.