לאחר הירידה בשל הסגר הראשון - המשק ישראלי צמח ב-8.4% ברבעון

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה כי התוצר המקומי הגולמי שנפגע קשות בעקבות סגירת המשק, עלה ב-37.9% בחישוב שנתי, וכי ישראל נמצאת רק באמצע רשימת המדינות המתאוששות מהשפל הכלכלי

שוק הכרמל בתל אביב ריק מאנשים
שוק הכרמל בתל אביב ריק מאנשים | צילום: רויטרס

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (שני) עולה כי המשק הישראלי צמח ברבעון השלישי של השנה בקצב שנתי של 37.9%. זאת, לאחר שברבעון השני - שהתאפיין ברובו בסגירת המשק, נרשמו ירידות חדות בתמ"ג של אותם חודשים.

עוד עלה מהנתונים כי ישראל נמצאת באמצע רשימת המדינות המתאוששות מהשפל הכלכלי, כאשר היא מובילה על מדינות כמו גרמניה, ארה"ב ושוודיה אולם מדדה אחרי צרפת, ספרד ואיטליה. לשם השוואה, התמ"ג שנרשם בצרפת ברבעון זה הינו 18.2% ואילו בישראל - 8.4%.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שאשא-ביטון: אפשר היה למצוא דרך להחזיר את התלמידים לבתי הספר

גורמים במשרד הבריאות: "נמשיך להתנגד לפתיחת כיתות ה'-ו'"

ה-OECD מצטרף להתנגדות להעדפת סחורה ישראלית: "הצעה חריגה"

4gvvwq
תוצר מקומי גולמי

בחודשים יולי, אוגוסט וספטמבר חלה עלייה של 43.1% בתמ"ג העסקי, ועלייה נוספת של 42% בהוצאה לצריכה פרטית. כמו כן, בחודשי הקיץ נרשמו בישראל 7.3% נוספים בהשקעות בנכסים קבועים, ו-5.1% בהוצאה לצריכה ציבורית. עם זאת, ברבעון זה הייתה ירידה של 6% באשר לייבוא הסחורות והשירותים.

בנוסף לכך, הנתונים מצביעים על כך שלעומת השנה שעברה, ב-2020 בחודשי הקיץ חלה ירידה של 10.8% בהשקעה בנכסים קבועים, 9.7% בצריכה הפרטית, 2.3% בתמ"ג העסקי וירידה של 1.4% בתמ"ג כולו.

תוצר מקומי גולמי
תוצר מקומי גולמי | צילום: הלמ''ס

בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הסבירו כי העלייה החדה בתוצר המקומי הגולמי ברבעון השלישי של 2020 באה בעקבות ההתכווצות המשמעותית במשק ברבעון השני של השנה, וכי "השפעת ההגבלות שהוטלו הייתה גדולה בצורה משמעותית ברבעון השני מאשר ברבעון השלישי, ומכאן ההתאוששות של המשק ברבעון השלישי יחסית לזה הקודם", לשון ההודעה.