גורמים במשרד הבריאות: "נמשיך להתנגד לפתיחת כיתות ה'-ו'"

במשרד הבהירו כי עד שתיבחן השפעתן של הגבלות נוספות, כמו למשל עוצר לילי, אין בכוונתם להצביע בעד החזרת התלמידים לבתי הספר • אתמול אובחנו 613 נדבקים חדשים - 2.7% מהבדיקות חיוביות

זמן צפייה: 02:49

גורמים במשרד הבריאות הצהירו הבוקר (שני) כי בכוונתם להמשיך להתנגד לפתיחת כיתות ה'-ו' לפחות עד שניתן יהיה לבחון את ההשפעה של צעדים אחרים למניעת התפשטות נגיף הקורונה, כמו עוצר לילי - שבכלל ירק מהפרק.

בינתיים, בשעה 16:00 צפוי להתכנס קבינט הקורונה זאת לאחר שאמש, בתום 7 שעות של דיונים, הוא התפזר ללא הכרעות. עוד לפני כן תתקיים התייעצות מקדימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושרים נוספים.

הגורמים במשרד הבריאות הזכירו כי רק אתמול הזהירה ד"ר שרון אלרעי פרייס את השרים שהחזרת התלמידים עלולה לגרום לעלייה בתחלואה, ולכן, הציעו לבחון הגבלות אחרות לפני יישום הצעדים במערכת החינוך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשיפת הקלטות ניר חפץ – שרה נתניהו על שקד: "הבחורה מופרעת"

ה-OECD מצטרף להתנגדות להעדפת סחורה ישראלית: "הצעה חריגה"

האם שאיבדה את הכול: מה קורה במשרד הגדול בישראל למחיקת חובות?

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

מעט לפני כן עדכן המשרד כי 613 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-324,135 בני אדם. כעת בארץ, 7,767 מאומתים פעילים, בהם 294 במצב קשה, מתוכם 130 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-2,732.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 23,553 בדיקות - 2.7% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 91 מהחולים מוגדר בינוני, 532 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 532 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 161 אחיות ו-81 רופאים.

חזרה לבית הספר בימי קורונה
בית ספר (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

אמש פורסם בחדשות 13 כי צוות המומחים הציג בפני קבינט הקורונה מסמך מפורט, שבו ניתחו את האפשרויות האסטרטגיות של ישראל למאבק בקורונה. על פי הדוח, ישראל צריכה להיערך להמשך התפשטות המגפה ב-12 החודשים הקרובים, מפני שבזמן הזה לא יהיה ניתן להפסיק לגמרי את מקרי ההדבקה.

נוסף על כך, המומחים הבהירו לתניהו כי אין בעיה לפתוח מחדש את מערכת החינוך, ובמיוחד לא את בתי הספר היסודיים. בשל כך, הוצע בפני חברי הקבינט להתחייב לפתיחה של כל מערכת החינוך תוך שבועיים.