שיעור האבטלה עלה ל-19.6%, 657 אלף מתחילת מארס

כ-24 אלף דורשי עבודה חדשים הצטרפו מאמש עד היום בשעה 7:00 בבוקר. בסך הכול יש בישראל יותר מ-800 אלף מובטלים. על פי ההערכות, המספר יגדל בעקבות החמרת הנחיות משרד הבריאות

זמן צפייה: 01:15

מגפת הקורונה: שיעור האבטלה עלה הבוקר (רביעי) ל-19.6%, כאשר מאמש עד היום בשעה 7:00 בבוקר נוספו כ-24 אלף דורשי עבודה. בכך מניין המובטלים עלה ל-657 אלף מתחילת חודש מארס. בסך הכול יש בישראל יותר מ-800 אלף דורשי עבודה. על פי ההערכות, מספרם יגדל בימים הקרובים בעקבות החמרת הנחיות משרד הבריאות.

בתום דיון ממושך אישרה הלילה הממשלה להחמיר את ההנחיות לציבור למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. על פי בכירים ישראלים, ההנחיות כוללות הגבלת יציאה מהבית למרחק של עד 100 מטרים, הפעלת שירותי משלוחים למזון ולשירותים חיוניים לתחזוקת הבית בלבד, וצמצום התחבורה הציבורית ל-25% בלבד. התקנות המלאות יפורסמו בהמשך היום – וייכנסו לתוקף בשעה 20:00.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין התפטר מתפקידו: "בג"ץ מחריב את עבודת הכנסת"

"מלחמת עולם בנושא הספורט": הוויכוחים בישיבת הממשלה הלילית

התחזית: מעונן חלקית עד בהיר – ירידה קלה בטמפ'

אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

נוסף על כך, מתו הלילה שני חולי קורונה, ובכך עלה מניין המתים מהמחלה לחמישה. חולה קורונה בן 76, שסבל ממחלות רקע משמעותיות, מת הלילה במרכז הרפואי שיבא לאחר שהגיע לאשפוז ביום שני. בנוסף, בן 83 התמוטט ומת בבית החולים מעייני הישועה - ורק לאחר מותו הוא אובחן כחולה בקורונה. הצוות שטיפל בו, כך כך לפי בית החולים, היה ממוגן.

בתוך כך, אתמול פורסם כי משרד האוצר יעניק מענק משופר לעצמאים, גם אלו עם הכנסה נמוכה, שמרוויחים החל מ-2,000 שקלים בחודש, ואף כאלו עם מחזור פעילות יחסית גבוה של 600 אלך שקלים בשנה, ולא 300 אלף שקלים כפי שתוכנן תחילה, יהיו זכאים לחבילת הסיוע.

קורונה בירושלים
קורונה בירושלים | צילום: רויטרס

בסך הכל המענק יכלול כ-200 אלף עצמאיים, לעומת כ-150 אלף בתוכנית המקורית. כמו כן, המענק הבסיסי ככל הנראה יגדל מעבר לסכום שתוכנן, אבל התקרה לא תשתנה ותשאר על 6,000 שקלים. בנוסף, ייתכן שכבר בעת הצגת התכנית יודיעו על תשלום שני מענקים זהים, עבור החודשים מארס ואפריל. מעבר לכך, עסקים שהפסיקו לפעול, בעקבות הנחיות משרד הבריאות יקבלו פטור מארנונה לתקופת הסגירה, והממשלה תפצה באופן חלקי את הרשויות המקומיות על אובדן ההכנסות.