כחצי מיליון מחוסרי עבודה: שיעור האבטלה עלה ל-16.5 אחוזים

שירות התעסוקה עדכן כי בשל המצב נרשמה עלייה של יותר מ-12% במניין הנרשמים לקבלת דמי אבטלה, כאשר 511,965 מהם נוספו רק מתחילת חודש מארס. "ייתכנו גלים גדולים של נרשמים חדשים"

זמן צפייה: 00:38

מגפת הקורונה: שירות התעסוקה דיווח הבוקר (ראשון) כי שיעור האבטלה עלה ל-16.5 אחוזים. בין שבת לראשון נרשמו כשמונת אלפים בני אדם לקבלת דמי אבטלה - מה שהוגדר לפי שירות התעסוקה כ"האטה משמעותית במספר הנרשמים החשים".

בשירות הדגישו כי המספר נמוך משום שככל הנראה הגל הראשון של ענפי התיירות, המלונות, התעופה וההסעדה הגיע למיצוי, ומוקדם לדעת אם עובדים בענפי תעסוקה אחרים יבקשו גם כן דמי אבטלה, כך ש"ייתכנו עוד גלים גדולים של נרשמים חדשים", לשון ההודעה.

לפני פרוץ המשבר עמד שיעור האבטלה על 4%, ומתחילת חודש מארס נרשמה עלייה של יותר מ-12% במבקשי דמי האבטלה - שהם 511,965 בני אדם.

לכתבות נוספות בנושא >>

"צעד שיעזור במאבק נגד הקורונה": הודו נכנסה לעוצר חלקי

זינוק נוסף במספר הנדבקים בקורונה: 945 אובחנו – 20 במצב קשה

משרד הבריאות בעזה: שני חולי קורונה ראשונים אובחנו ברצועה

משרד ריק
משרד ריק | צילום: חדשות 13

בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות כלכלית עם הצוות הכלכלי בהשתתפות שרי האוצר והכלכלה, ראש המל"ל, מנכ"לי משרדי רה"מ והאוצר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה וגורמים נוספים. בדיון הנחה ראש הממשלה כי על הצוות הכלכלי להגיש בימים הקרובים תוכנית לניהול המשק וכן חבילה מעודכנת נוספת של הקלות רחבות ומשמעותיות, בהן סיוע לעצמאים, שכירים, עסקים ומשקי בית. תוכניות מסוימות מחבילת הסיוע יובאו לאישור הכנסת.

בתוך כך, רשות המסים הודיעה כי היא דוחה בחודשיים את מועד הגשת הדוחות השנתיים למס הכנסה. הדחייה נועדה לאפשר לחייבים בהגשת הדוח לקבל את כל האישורים הרלוונטיים לדוח ולהיערך בהתאם להגשתם, לנוכח ההגבלות שהוטלו על הציבור והמשק כחלק מהמאבק בנגיף.

המועדים החדשים להגשת הדוחות: דוח שנתי במס הכנסה מקוון ליחידים, וכן דוח שנתי במס הכנסה לחברות ולמלכ"רים יוגשו עד יום חמישי, 30.7.2020. דוח שנתי במס הכנסה ליחידים שאינם חייבים בדוח מקוון יוגש עד יום שלישי 30.6.2020.

אנשי משרד הבריאות מתגוננים מפני נגיף הקורונה
אנשי משרד הבריאות מתגוננים מפני נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות שמספר החולים שאובחנו כנשאי קורונה עלה ל-945 בני אדם, מתוכם 20 במצב קשה, 24 במצב בינוני ו-37 החלימו ושוחררו לבתיהם. מתוך החולים, 97 מטופלים בבתי מלון שהוסבו למלוניות לאשפוז חולי קורונה במצב קל, ול-169 אנשים עדיין לא נמצאה מסגרת והם נמצאים בבתיהם.

אחד מהחולים הוא דייר בית אבות "גנים" בגדרה, שאובחן ופונה לבית החולים. בשל המקרה, דיירים של שתי מחלקות הוכנסו לבידוד. חולה נוסף הוא חייל חובה בן 19 מצפון הארץ והוא החולה ה-15 בצה"ל. הוא נדבק לאחר שבא במגע עם חולה מאומת.