זינוק נוסף במספר הנדבקים בקורונה: 945 אובחנו - 20 במצב קשה

62 בני אדם נוספים אובחנו כחולים בנגיף, מתוכם 24 במצב בינוני -37 החלימו ושחררו לבתיהם • דייר של בית אבות "גנים" בגדרה אובחן כחולה - דיירים של שתי מחלקות הוכנסו לבידוד

זמן צפייה: 00:28

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) שמספר החולים שאובחנו כנשאי קורונה עלה ל-945 בני אדם, קפיצה של 62 אנשים מאתמול. מתוכם, 20 במצב קשה, 24 במצב בינוני, ו-37 החלימו ושוחררו לבתיהם. מתוך החולים, 97 מטופלים בבתי מלון שהוסבו למלוניות לאשפוז חולי קורונה במצב קל, ול-169 אנשים עדיין לא נמצאה מסגרת והם נמצאים בבתיהם.

בתוך כך, אחד מהחולים הוא דייר בית אבות "גנים" בגדרה, שאובחן ופונה לבית החולים. בשל המקרה, דיירים של שתי מחלקות הוכנסו לבידוד. חולה נוסף הוא חייל חובה בן 19 מצפון הארץ והוא החולה ה-15 בצה"ל. הוא נדבק לאחר שבא במגע עם חולה מאומת.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הישראלי הראשון שמת מקורונה: אריה אבן, ניצול שואה בן 88

משרד הבריאות בעזה: שני חולי קורונה ראשונים אובחנו ברצועה

חיטוי הרחובות ברצועת עזה
חיטוי הרחובות ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הלילה, משרד הבריאות בעזה הודיע כי שני חולי קורונה ראשונים אובחנו ברצועת עזה. יוסף אבו א-ריש, נציג מסר הלילה במסיבת עיתונאים כי השניים, בשנות ה-30 וה-40 לחייהם, חזרו ביום חמישי לעזה מפקיסטן. עוד ציין כי עם כניסתם של השניים לרצועה הם נכנסו לבידוד בבית-חולים שדה במעבר רפיח. לכן, הסביר, לא אובחנו מקרים נוספים של קורונה בתוך הרצועה. מניין החולים בגדה המערבית עומד על 58.

כעת, 2,100 אנשים ברצועה נמצאים בבידוד ביתי ומתבקשים מהם למלא אחר הנחיות משרד הבריאות בעזה. 600 איש עד כה סיימו לשהות בבידוד. שאר המבודדים מוחזקים ב-19 מרכזי ההסגר ברחבי הרצועה .

בסוף השבוע נקבע מקרה המוות הראשון בישראל כתוצאה מקורונה - אריה אבן, ניצול שואה בן 88. הוא עלה מהונגריה בשנת 1949 והוא רב לארבעה וסב ל-18 נכדים ונין. משפחתו אמרה עליו כי הוא היה "איש יקר ואהוב, חי חיים מלאים, מסור למשפחתו, אדם חזק עד רגעיו האחרונים".

אריה אבן, הישראלי הראשון שמת מקורונה
אריה אבן, הישראלי הראשון שמת מקורונה

בארבע שנות חייו האחרונות הוא התגורר בבית הדיור המוגן "נופים", שם כזכור הוא לפי ההערכות נדבק מאחת העובדות במקום, ויחד איתו תשעה דיירים ואנשי צוות נוספים. "צר לנו על כך שהעביר את ימיו ורגעיו האחרונים כאשר בני משפחתו מנועים מלהיות לצידו", ציינו בני משפחתו, "אנו מודים לצוות הרפואי בביה"ח שערי צדק על טיפול מסור, אנושיות ואמפתיה".

בתו, יעל אבן, סיפרה לחדשות 13 כי "השבוע המטפלת התקשרה מבוהלת. בדקו אותו וראו שהוא נדבק. לקח כמה שעות מתישות, ניסה להילחם על חייו ואמר שהוא רוצה לחיות. בסוף הקורונה הכריע אותו עם הסיבוכים שלו. מאחר וכל הזמן אמרו שהקשישים הם בסכנה, המחשבה היתה שזה ילך למקום לא טוב. צריך להעביר מסר - אל תישארו שאננים. זה קורה, תשמרו על ההורים בבית".