"צעד שיעזור במאבק נגד הקורונה": הודו נכנסה לעוצר חלקי

רה"מ מודי קרא לאזרחים להישאר בבתים במשך 14 שעות: "כך נעריך את יכולתנו להילחם בווירוס"; באל-סלבדור הוכרז על עוצר מלא של חודש, בסינגפור סגרו השערים ובספרד מזהירים: "הרע עוד לפנינו"

זמן צפייה: 00:51

משבר הקורונה: ברחבי העולם ממשיכים להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה, וחלק מהמדינות מכריזות על עוצר מלא או חלקי בניסיון להפחית כמה שניתן את מניין הנדבקים. וכך, החל מהבוקר (ראשון) אזרחי הודו ייכנסו לעוצר בן 14 שעות.

כבר בשבוע שעבר הודיע ראש הממשלה נרנדרה מודי על הצעדים שיינקטו, והסביר כי מטרת העוצר היא "להעריך את היכולת של המדינה להילחם בווירוס". מודי הפציר באזרחים להישאר בבתים בין השעות 07:00 בבוקר עד השעה 21:00 בערב. "בואו כולנו ניקח חלק בעוצר - זה יוסיף לנו כוח אדיר למאבק נגד איום הקורונה. הצעדים שננקוט עכשיו יעזרו לנו מאוד בעתיד".

לכתבות נוספות בנושא >>

משרד הבריאות בעזה: שני חולי קורונה ראשונים אובחנו ברצועה

מהחולה, לאחות – ולאימה: מסלול ההדבקה המטריד בביה"ח וולפסון

לאחר שנפגש עם נשאית קורונה: השר סמוטריץ' נכנס לבידוד

מדידת חום כאמצעי זהירות מחוץ למסגד במומביי שבהודו
מדידת חום כאמצעי זהירות מחוץ למסגד במומביי שבהודו | צילום: רויטרס

עוד לפני העוצר ניתן היה לראות את הרחובות בערים המרכזיות במדינה ריקים. בדלהי, כל החנויות נסגרו מלבד בתי המרקחת והחנויות שמוכרות "מוצרים חיוניים". בראג'אסטן כבר סגרו את כל החנויות עד סוף החודש, וארבע ערים במדינת גוג'אראט הכריזו על צעדים דומים גם כן. אפילו הטאג' מהאל והמצודה האדומה היו ריקים מאדם לאחר שנסגרו לתנועת מבקרים.

עד כה נרשמו בהודו חמישה מקרי מוות ו-332 מקרי הידבקות. המדינה סגרה את שעריה בפני כולם - כולל אזרחיה אשר שבו ממקומות מסוימים ברחבי העולם. כמו כן, בוטלו אשרות הכניסה לתיירים.

בדיוק כמו באיטליה ובישראל, אזרחי הודו כולה נקראו לצאת למרפסות ולמחוא כפיים כאות תודה והערכה לצוותים הרפואיים שעושים לילות כימים במטרה להילחם בנגיף הקורונה.

המצודה האדומה בניו דלהי שבהודו ריקה מאדם לאור התפשטות נגיף הקורונה
המצודה האדומה בניו דלהי שבהודו ריקה מאדם לאור התפשטות נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

בינתיים בעולם, ראש ממשת ספרד פדרו סנצ'ס הזהיר כי "הגרוע מכל עוד יבוא". בספרד מתו 1,381 בני אדם ו-25,496 נוספים נדבקו. "לרוע המזל, הגרוע עוד עתיד להתרחש", אמר סנצ'ס, "ימים קשים לפנינו. נראה איך תשפיע עלינו השעה הקשה הזאת - אבל גם נראה את העקשנות שלנו כחברה".

במדינת אל-סלבדור הכריז הנשיא על עוצר של 30 ימים, בסינגפור הוחלט לאסור כניסת תיירים, בפיליפינים דיווחו כי מניין המתים עלה ל-25 בני אדם ואילו בתאילנד הודיעו כי עלה ל-600 מניין הנדבקים ביממה האחרונה. בקוריאה הדרומית נרשם שיא נמוך מאז התפשטות הנגיף - וב-24 השעות האחרונות דווח רק על 98 מקרי הידבקות נוספים.