מהחולה, לאחות - ולאימה: מסלול ההדבקה המטריד בביה"ח וולפסון

ב-4.3 ר' אושפז, ורק שבועיים אחר כך עבר למחלקת הקורונה. האחות שטיפלה בו העלתה חום, קיבלה חופשת מחלה - וחזרה לעבוד מבלי שנבדקה. בהמשך אימה נמצאה חיובית לנגיף - וכיום מצבה אנוש

זמן צפייה: 06:06

במחלקה הפנימית ד' שבבית החולים וולפסון אושפז החולה ש' ב-8.3 כשהוא ללא חום. ב-11.3 בדיקות הדם שלו יצאו לא תקינות כולל חום, רק ב-15.3 נלקחה בדיקת קורונה ורק אז הוא נשלח לבידוד. ב-16.3 הוא קיבל תשובה חיובית לנגיף ועבר למחלקת קורונה.

ר' מאושפז במחלקה מ-4 במארס, ב-8 במארס הופיע חום גבוה נלקחה בדיקת קורונה. רק ב-17.3 הוא הוכנס לבידוד וב-18.3 קיבל תשובה חיובית הווא עובר למחלקת קורונה.

האחות א' שטיפלה בחולה ר' העלתה חום ב-8.3, ב-10.3 דיווחה על כך וקיבלה חופשת מחלה עד ה-14.3. ב-15היא חזרה לעבודה למרות שלא נבדקה לקורונה. אימה פיתחה חום בבית ב-19 במארס, פונתה לבית חולים במצב קשה, היום היא במצב אנוש וחיובית לקורונה. האחות א' לא נבדקה עד היום למרות שהמקרה דווח.

בית חולים וולפסון
בית חולים וולפסון | צילום: רוני שיצר

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות והאחים בישראל, מסרה בתגובה: "אנחנו לא נעבור על זה לסדר היום. במלחמה המדינה חייבת להגן על הלוחמות והלוחמים שלה בחזית ולתת להם את המיגון הטוב ביותר. ראש הממשלה שהוא המנהל העליון של כל המשבר הזה חייב לתת הוראה חד משמעית ומיידית להעניק לכל אחות ואח ולכל הצוותים הרפואיים בבתי החולים בקהילה ובבריאות הציבור מיגון מלא ובדיקות מהירות לאבחון נגיף קורונה בעת חשד למגע עם חולה. הבדיקות של הצוותים הרפואיים צריכות לקבל עדיפות עליונה ולהיבדק עוד באותו היום על מנת למנוע הדבקה נוספת של צוות רפואי או חולים נוספים או חס וחלילה בני משפחה כפי שקרה לאחות בוולפסון. כל מחלקה כזו שנסגרת פוגעת ביכולת הלאומית במלחמה בקורונה ופוגעת במורל של הלוחמות והלוחמים בחזית".

עוד הוסיפה: "במלחמה הלוחמות והלוחמים בחזית צריכים לדעת שכל המדינה וראשיה נמצאים מאחוריהם על מנת לחזק את השורות ולאפשר להם להמשיך במאבק בנגיף שיהיה ארוך ומתיש. לאזרחים אנו מודים על מחיאות הכפיים וההערכה , ממך ראש הממשלה אנחנו דרשות מיגון מלא ובדיקות מיידיות. שולחת מכאן בשם כל האחיות והאחים החלמה מהירה לאמא של האחות  ודורשת עוד כי בתוך יממה תשלמנה הבדיקות של כל הצוות הרפואי של המחלקה".

מבית החולים וולפסון נמסר: "בית החולים ואנשי הצוות עובדים בצורה אינטנסיבית על פי הנחיות משרד הבריאות למיגון ואפילו הרחיב את הנחיות המיגון מעבר לכך. בית החולים והצוות המסור שלו עושה הכל כדי לשמור על רצף עבודה למען החולים, המאושפזים והעובדים המסורים הנמצאים בחזית - גם בימים אלו".