ארגוני המגזר העסקי דורשים: מענק על כל עובד שיוחזר מחל"ת

פרסום ראשון: ע"פ התוכנית שגובשה בסופ"ש, עסקים שמחזור פעילותם נפגע ב-25% או יותר בחודשי המשבר יפוצו בסכום חד פעמי בסך השכר הממוצע המשולם לעובדים. 70% ישולמו מיד והיתרה אחרי 3 חודשים

זמן צפייה: 01:48

ארגוני המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי גיבשו בסוף השבוע מתווה לפיצוי בעלי העסקים שנפגעו ממשבר הקורונה, שאותו כולם יציעו במשותף למשרד האוצר במסגרת תקציב של שישה מיליארד שקלים - כך פורסם לראשונה היום (שבת) בחדשות 13.

המתווה מתייחס רק לעסקים שמחזור הפעילות שלהם נפגע ב-25% או יותר במהלך החודשים מארס-אפריל או מארס-יוני 2020, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, על פי התוכנית, כל עובד שיוחזר מחופשה ללא תשלום יזכה את המעסיק במענק חד פעמי, בגובה השכר הממוצע המשולם לעובדי אותה חברה, או ככל שהעסק סבל מפגיעה קשה יותר במכירות מצד אחד, והשאיר יותר עובדים בחברה מצד שני, המענק שיתקבל יהיה גדול יותר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מניין חולי הקורונה הפעילים ירד ל-4,886; מתוכם 65 מונשמים

"הכסף הוא חלק ממני": מנכ"ל "מלאנוקס" על החיים אחרי האקזיט

הצעיר שהורשע בהפצת תמונות העירום של שרון פרי: "תפרו לי תיק"

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

70% מהמענק ישולמו מיד והיתרה כעבור שלושה חודשים, בתנאי שהחברה ממשיכה להעסיק את העובדים לאורך כל התקופה. בניגוד לתוכנית המקורית, מדובר כנראה במענק חד פעמי ולא מתמשך.

אתמול פורסם כי משרד האוצר החליט להעניק ערבות מדינה מיוחדת להלוואות של "ישראייר" ו"ארקיע", על מנת לוודא שחברות תעופה ישראליות יקבלו אשראי מהבנקים. לחדשות 13 נודע כי כל אחת משתי החברות תקבל ערבות לנטילת הלוואה בסך 100 מיליון שקלים, מבלי שחדלות פירעון - מצב שבו ההלוואה לא תוחזר - תבוא על חשבון הלוואות אחרות שאותו בנק רשאי להעניק ללקוחות אחרים בערבות המדינה.

באוצר יעמידו תקציב שנועד לכסות קשיים בהחזרת ההלוואות הללו, אך הסכום לא יפורסם, זאת כדי לא לחשוף את היערכות המדינה לגבי הסיכון שהחברות יפגרו בתשלומים. ההערכה היא כי מדובר בכמה עשרות מיליוני שקלים. על פי נתוני האוצר, ההלוואות יבטיחו כי לפחות 14 מטוסים יוכלו להמריא ולנחות בארץ, ללא קשר לגורלה של חברת "אל על" שיוכרע, כנראה, בשבוע הבא.