מניין חולי הקורונה הפעילים ירד ל-4,886; מתוכם 65 מונשמים

משרד הבריאות עדכן כי מניין הנדבקים עלה ל-16,444 ומספר המתים עומד על 245. חורה שבנגב הינו היישוב בעל שיעור התחלואה היחסי הגבוה ביותר. בערערה נרשמה עלייה של 10.5% במספר החולים

זמן צפייה: 01:14

משרד הבריאות עדכן היום (שבת) כי מספר חולי הקורונה הפעילים בישראל ירד ל-4,886. מניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה עלה ל-16,444. 81 חולים במצב קשה, מתוכם 65 מונשמים, ו-51 במצב בינוני. מספר המתים עומד על 245, ומספר המחלימים עלה ל-11,313. אתמול בוצעו 7,504.

היישוב חורה שבנגב, שסבל מהתפרצות משמעותית בשבועות האחרונים והושם תחת הסגר, הינו היישוב בעל שיעור התחלואה הגבוה ביותר ביחס למספר התושבים, עם 130 חולים. עם זאת, חלה ירידה במספר החולים החדשים, שכן בשלושת הימים האחרונים התגלו רק שלושה נדבקים חדשים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

יישוב נוסף בנגב שסובל מהתפרצות גדולה יחסית הינו ערערה, שרשם עלייה של 10.5% במספר החולים, שהם שני חולים חדשים בשלושת הימים האחרונים. ביישוב התגלו 21 נדבקים עד כה.

בנתיבות נרשמה בשלושת הימים האחרונים עלייה של 5.2%, שהם חמישה חולים חדשים. בעיר ישנם בסך הכול 101 חולים מאומתים.

משרדי האוצר, החינוך והשלטון המקומי הגיעו אתמול לסיכום על מתווה הפעלה לצהרונים לגילי 8-3, לאחר שבמשך זמן רב לא הושגו הסכמות להפעלתם. בימים הקרובים המסגרות המופעלות על ידי הרשויות המקומיות יחלו לפעול באופן הדרגתי בגנים ובבתי הספר, בהתאם להיערכות של כל רשות.

הצהרונים יפעלו מתום יום הלימודים, בהתאם להרכב הקבוצתי שבו מתקיימת הלמידה במסגרת יום הלימודים, ובאותו מתווה הפעלה שבהם פעלו עד כה. ההורים ישלמו רק בגין הימים בהם ישהו הילדים במסגרת.

שלושת הצדדים החליטו במשותף כי במסגרת המתכונת החדשה יועבר שיפוי תקציבי בגין הקטנת הקבוצות, תוך מתן מענה למסגרות של צהרונים גם בגני הילדים בעשירונים 10-6.

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

שר החינוך רפי פרץ התייחס להחלטה: "מברך על הסיכום שהשגנו עם משרד האוצר והשלטון המקומי באשר למתווה הפעלת הצהרונים. המהלך יביא לשחרור משמעותי של המשק ויתרום להחזרתו ההדרגתית לשגרה יעילה וסדירה. המתווה יחול על טווח הגילים 8-3, מה שאומר שמדובר בפלח אוכלוסייה נרחב והשפעותיו יורגשו באופן מיידי. נמשיך ונעשה הכול על מנת להיטיב עם ההורים ובכלל מערכת החינוך בכדי ליצור שגרה מיטבית בכפוף להוראות משרד הבריאות".

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, אמר: "מדובר על בשורה אדירה למאות אלפי משקי בית בישראל, המאפשרת את חזרתו של המשק לפעילות סדירה. אני רוצה להודות בהזדמנות זו לכלל עובדי מערכת החינוך המאפשרים את חזרת הילדים וההורים לשגרה".