זינוק חד במספר המובטלים בישראל: כ-100 אלף מתחילת מארס

בשירות התעסוקה נרשמו היום כ-36 אלף דורשי עבודה - יותר משליש ממספר הנרשמים הכולל מתחילת החודש. מבין המובטלים, 70% הוצאו לחל"ת ו-20% פוטרו. בשל העומס, מועד הרישום יוארך עד 26 במארס

זמן צפייה: 04:23

שירות התעסוקה פרסם היום (שלישי) נתונים, מהם עולה כי מתחילת מארס ועד היום נרשמו כ-100 אלף דורשי עבודה. יותר משליש מהם - 36 אלף מובטלים - נרשמו רק היום. מדובר בחריגה מכל ההערכות, לאחר שבתחילת השבוע העריכו כי עד סוף השבוע הנוכחי יהיו 80-60 אלף מובטלים.

מתחילת החודש, סיבת הרישום המרכזית הייתה יציאה לחופשה ללא תשלום (70%) ואחריה פיטורים (20%). בשל העומס הרב, תוכר הזכאות של מי שיירשמו עד לתאריך 26.3, כאילו נרשמו ב-15.3. דורשי עבודה יכולים להירשם מהבית באתר שירות התעסוקה ולהבטיח את זכויותיהם – החל מיום הפיטורים / יציאה לחופשה ללא תשלום.

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, מסר: "אנו מתבוננים בדאגה על העלייה מיום ליום בהיקפי הפיטורים והחל"ת, ועושים כל אשר ניתן לספק מענה לעשרות האלפים שבאים ועוד יבואו. הערכתנו היא כי על אף שחופשה ללא תשלום היא סטטוס 'זמני' - בין עשרה לעשרים אחוז מדורשי העבודה שהוצאו לחל"ת, לא יחזרו לשוק העבודה מיד עם סיום משבר הקורונה. לפיכך, ההתמודדות עם השלכות המשבר צפויה להימשך עוד חודשים אחריו, ושירות התעסוקה עושה את כל המאמצים לסייע לאותם אנשים. יש לנו גם היום משרות פנויות בנמצא, ונעשה את ההשמות בין המעסיקים שצריכים אותנו עכשיו לבין דורשי העבודה המתאימים. אנו גם קוראים לציבור לא להסתמך על הודעות מטעות של גורמים לא רשמיים הנוגעות אלינו, ולעקוב אחר עדכונינו".

עוד בחדשות 13:

מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-324; 11 החלימו

ממחר: מד"א יחל בבדיקות קורונה ברכב פרטי בשיטת "דרייב אין"

האוצר למורים: למדו את התלמידים בחופש הגדול – או שנקצץ בשכרכם

סניף שירות התעסוקה בטבריה
סניף שירות התעסוקה בטבריה | צילום: גוגל מפות

כחלק מתוכנית החירום הכלכלית בעקבות התפרצות הקורונה, רשות המיסים תיתן מענק מיוחד שישולם לכ-270 אלף מעסיקים ועצמאיים, שההכנסה החייבת במס שלהם לא עלתה על 150 אלף שקלים בשנת 2018. גובה המענק יהיה חצי מההכנסה החודשית הממוצעת באותה שנה, או 6,000 שקלים, לפי הנמוך מביניהם. על פי ההערכות, המענק יפתח לציבור כבר בשבועות הקרובים.

רשות המיסים תקים מערך דיגיטלי שיאפשר לכל עצמאי למלא את פרטיו באינטרנט ולקבל את הזיכוי אוטומטית לחשבון הבנק, ללא צורך לפנות לרואה חשבון. נוסף על כך, תקדים רשות המיסים את התשלום השנתי לשכירים שהכנסתם נמוכה כך שהסכום כולו ישולם במאי או ביוני, במקום חלוקה לכמה תשלומים עד סוף השנה.

רשות המסים בישראל
רשות המסים בישראל | צילום: חדשות 13

כמו כן, רשות המיסים תאפשר שתי הקלות נוספות, הראשונה היא הארכה אוטומטית של תיאומי מס, כדי שאנשים לא יצטרכו לעסוק בסוגיה ובשנייה הרשות תאיץ את הטיפול בהחזרי מס, כך שאזרחים שמגיעים להם כספים יקבלו אותם מוקדם יותר במקום תוך כמה חודשים.

בנוסף לדחיית התשלומים עד סוף אפריל, הביטוח הלאומי יאפשר לעצמאיים להפחית את המקדמה השנתית שנקבעה להם בתחילת 2020. תשלומי המקדמה מחושבים על בסיס ההכנסות בשנה הקודמת, וברור שהן כבר לא רלוונטיות כיום, לכן בביטוח הלאומי החליטו באופן תקדימי לאפשר את ההפחתה. בקשות להקלה במקדמות ניתן יהיה להגיש ישירות דרך אתר הביטוח הלאומי, ככל הנראה כבר בהמשך היום.