האוצר למורים: למדו את התלמידים בחופש הגדול - או שנקצץ בשכרכם

נציגי משרד האוצר דורשים מארגוני המורים שיחזירו בקיץ את ימי הלימודים שבוטלו בשל התפרצות הקורונה ומאיימים שאם התנגדו - יפעילו נגדם תקנות לשעת חירום. המורים מסרבים לתנאים שהוצעו להם

זמן צפייה: 01:56

מגפת הקורונה: נציגי משרד האוצר הודיעו היום (שלישי) לארגוני המורים כי יפעילו נגדם תקנות לשעת חירום, שיאפשרו להם לקצץ בשכרם - אם לא יסכימו להחזיר את ימי הלימוד שבוטלו בחופשת הקיץ. בשלב זה, ארגוני המורים מסרבים לתנאים שהוצעו להם.

לעת עתה, ארגוני המורים הם היחידים שטרם גובש איתם הסכם. באוצר דורשים לקצר את החופש הגדול ביחס של 1:1 מול ימי השבתון הנוכחי, ומאיימים כי אם ימשיכו לסרב - "ננסה לכפות עליהם את הדבר דרך תקנות שעת חירום". עוד הוסיפו כי אם הדבר לא יתאפשר, יוצאו המורים לחל"ת ולא יקבלו שכר.

כאמור, ארגוני המורים מסרבים בשלב זה לתנאים שהוצעו. בתחילת השבוע איימו המורים כי אם לא יקבלו שכר מלא - יפסיקו ללמד מהבית וישביתו את הלמידה מרחוק.

מהסתדרות המורים נמסר כי "היינו מצפים ממשרד האוצר דווקא בזמנים אלו לתת תמונה אמינה לציבור ולא להטעות ולסלף. עובדי ההוראה עובדים קשה בימים אלו, מהבית, בהתאם למטלות שמשרד החינוך מעמיס עליהם. ולכן הם זכאים לשכר מלא.  ההסדר שאליו הגיעו עובדי המגזר הציבורי אינו רלוונטי שהם נמצאים בחופשה ולא עובדים מהבית. היינו מצפים מנציגי האוצר והחינוך להוקיר את תרומתם של עובדי ההוראה לחוסן הלאומי בשעה קשה זאת. במקום להשמיץ אותם ולהציג אותם כנצלנים שלא מבינים את המצב".

עוד בחדשות 13:

מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-324; 11 החלימו

ממחר: מד"א יחל בבדיקות קורונה ברכב פרטי בשיטת "דרייב אין"

אחרי אישור הממשלה: השב"כ החל לאכן ניידים כחלק מהמאבק בקורונה

בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה
בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע כי הוא מרחיב את האיסור על השהייה מחוץ לבתים. במסגרת ההנחיות החדשות שהוציא המשרד נקבע כי אין לצאת מהבית לפארקים, לים או לבריכה ואין להסתובב בקניונים.

עוד נמסר כי מותרת יציאה למטרת עבודה, אך גם זאת - תחת המגבלות שפורסמו. כמו כן, יציאה מהבית לטובת רכישת מזון והצטיידות בתרופות - מותרת, וכן יציאה לקבלת שירותים רפואיים.

רופאים המטפלים בחולי קורונה
רופאים המטפלים בחולי קורונה | צילום: חדשות 13

גם יציאה מהבית לאוויר הפתוח - נאסרה. מהמשרד נמסר כי ״אין לצאת לשמורות הטבע, לגנים או למרחבים ציבוריים אחרים, למעט יציאה של ילדים במסגרת המשפחה בלבד, או עם בעל חיים באופן בודד״.

עוד המליץ המשרד להימנע מאירוח של חברים ומשפחה שאינם מתגוררים בבית, והורה ״לשמור על הקשרים החברתיים באמצעי תקשורת מרחוק״. גם יציאה מהבית לטובת ביקור בספריות ובמוזיאונים - נאסרה.

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

האיסור תקף גם על קיום חוג מכל סוג שהוא: אין לקיים חוגים כלל, גם לא במספר מזערי של משתתפים - כולל חוגי ספורט במסגרות ציבוריות או פרטיות.

ההיתר החריג היחיד שניתן ליציאה מהבית למטרת ספורט הוא רק אם הפעילות אינה מאורגנת, ובתנאי שלא שוהים במקום יותר מחמישה אנשים המרוחקים זה מזה מרחק של למעלה משני מטרים.