ממחר: מד"א יחל בבדיקות קורונה ברכב פרטי בשיטת "דרייב אין"

בשלב ראשון יוקם מתחם בתל אביב, אליו אפשר יהיה להגיע ברכב, והדגימה תילקח מהנבדק מבלי שיצטרך לצאת מהמכונית. בהמשך יוקמו חמישה מתחמים נוספים בי-ם, חיפה, ב״ש, ראשל״צ ופ״ת

זמן צפייה: 01:46

מגפת הקורונה: ארגון מגן דוד אדום הודיע היום (שלישי) כי יפתח מחר מתחם בדיקות ודגימות להימצאות הנגיף בשיטת ה-"דרייב אין" - כל נבדק יוכל להגיע עם רכבו ולבצע את הבדיקה מבלי לצאת מהמכונית.

במסגרת ההיערכות להגדלה משמעותית של מערך הבדיקות ברחבי הארץ, ייפתח בשלב ראשון המתחם בעיר תל אביב, ובהמשך - בחמש ערים נוספות: ירושלים, חיפה, באר-שבע, ראשון לציון ופתח-תקווה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שישה ישראלים שהחלימו מקורונה ישתחררו בקרוב מביה"ח שיבא

נפתחה מלונית הבראה לחולי קורונה בת"א: "המטרה – לבודד הנשאים"

נתניהו מגיב לביקורת: עיכוב בשימוש במעקב יכול להביא למות רבים

אמבולנס
אמבולנס | צילום: Shutterstock

המתחמים יפעלו במשך 24 שעות ביממה, ואל כל אחד מהם צפויים להגיע ולהיבדק בין מאות לאלפי ישראלים בכל יום. המתחמים ימוקמו באזורים פתוחים, המאפשרים כניסת ויציאת רכבים בנסיעה רציפה, דוגמת חניית, מגרשי כדורגל וחניונים.

בכל אחד מהמתחמים יוצבו צוותים של מגן דוד אדום, אנשי משטרת ישראל ומאבטחים, אשר יישמרו על הסדר הציבורי. חולים אשר לא יהיו מסוגלים להתנייד למתחם, ללא שימוש בתחבורה ציבורית, יוכלו לבצע את הדגימה בביתם, כפי שהיה עד כה.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מי שרופא הורה לו להיבדק ושיש ליטול ממנו דגימה, יקבל מסרון (SMS) עם כל הפרטים, ויתבקש להגיע למתחם החדש בשעה נקובה. כחלק מתהליך הדגימה, יגיע הנבדק למתחם ברכב פרטי וזהותו תאומת במקום.

לאחר מכן תילקח ממנו דגימה ע"י פראמדיק של מד"א, שיעטה ערכת מיגון מלאה נגד הדבקה. במשך כל התהליך, הנבדק יישאר ברכבו, ולאחר מכן ייסע חזרה ישירות לביתו.

מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה
מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה | צילום: רוני אלברט

בתוך כך עדכן הבוקר משרד הבריאות על זינוק חד במספר הישראלים שנדבקו בקורונה - 90 חולים נוספים התגלו במהלך הלילה, ומניין הנשאים עומד כעת על 427. חמישה מהם במצב קשה ועשרה בינוני. 11 החלימו עד כה.

בד בבד, המשטרה עצרה עלילה תושב בית שמש, תושב מזרח ירושלים ואזרח זר, בשנות ה-30 וה-50 לחייהם, בחשד שארגנו אמש חתונה רבת משתתפים בבית שמש, בניגוד להוראות משרד הבריאות.
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

אמש, כזכור, מסר ראש הממשלה נתניהו הצהרה לתקשורת, שבה התייחס להנחיות החדשות של משרד הבריאות, להרחבת הבדיקות לאיתור החולים בנגיף ולשימוש באמצעים דיגיטליים במסגרת ההתמודדות עם המשבר.

"לשמחתי עוד לא איבדנו אף נפש - אבל זה לא יימשך", אמר ראש הממשלה. "כדי לצמצם את מספר המתים במגפה נגביר דרמטית את יכולת האיתור והבידוד של הנדבקים. התחלנו להפעיל את הטכנולוגיה הדיגיטלית שמאתרת את האנשים שבאו במגע עם חולי הקורונה, והם ייכנסו לבידוד של 14 יום. אלה צפויים להיות מספרים גדולים מאוד, ואנחנו נודיע על כך כבר בימים הקרובים. הכניסה לבידוד לא תהיה המלצה, היא חובה - ואנחנו נאכוף אותה ללא פשרות. זהו מהלך קריטי".