נפתחה מלונית הבראה לחולי קורונה בת"א: "המטרה - לבודד הנשאים"

מלון דן פנורמה יחל לקלוט נדבקים בנגיף שלא זקוקים לאשפוז בבתי החולים, כחלופה לבידוד ביתי. שר הביטחון: "המלונית נותנת ניטור ומעקב אחר החולה כדי שאם מצבו יחמיר נוכל מיד לטפל בו"

זמן צפייה: 03:04

מגפת הקורונה: מלון דן פנורמה בתל אביב, שהוסב למלונית ההבראה לחולי קורונה, נפתח היום (שלישי) ויחל לקלוט נדבקים בנגיף, שלא זקוקים לאשפוז בבתי החולים, כחלופה לבידוד ביתי. שר הביטחון נפתלי בנט אמר בעת הפתיחה כי "מלונית ההבראה נותנת ניטור ומעקב אחר החולה כדי שאם מצבו יחמיר נוכל מיד לטפל בו. המטרה הגדולה היא לאתר את הנשאים ולבודד אותם מהאוכלוסייה".

"המלוניות יהיו אי של נעימות ורוגע ובית לנשאי הקורונה הקלים בחודשים הקרובים. אנחנו באירוע חסר תקדים ואנחנו ניצלח אותו ביחד", המשיך שר הביטחון. "אנחנו לא יודעים כמה מהיר יהיה קצב ההדבקות. המטרה הלאומית שלנו היא לדכא את הזינוק הזה כדי שלא נגיע למצב איטלקי שבתי החולים שלנו קורסים תחת העומס, כדי שרופא לא יצטרך לבחור מי לחיים ומי למוות. אנחנו רוצים שלאורך כל המשבר בתי החולים יוכלו לקלוט את כל החולים הקשים ולתת להם טיפול".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו מגיב לביקורת: עיכוב בשימוש במעקב יכול להביא למות רבים

בעקבות משבר הקורונה: אלה העצמאיים שיהיו זכאים למענק המיוחד

התחזית: ירידה בטמפרטורות מלווה בגשמים בצפון ובמרכז

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-1703201032' autoplay='0' credit='' desc='אספקה לחולי הקורונה שישהו במלונית ההבראה בתל אביב' kid='1_gku7wo5q' duration='29'']

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי מלון דן פנורמה בתל אביב ייחל לקלוט חולי קורונה לתקופת הבידוד. המהלך חל בעקבות בקשת משרד הביטחון, ומתבצע בשיתוף משרד הבריאות, שיפקח על הקפדה על נהלי הבידוד. אל הבידוד במלון שעל גבול יפו יגיעו החולים במצב קל, שלא נזקקים לאשפוז, כחלופה לבידוד הביתי. בנוסף, מלון דן בירושלים, המשתייך אף הוא לרשת מלונות דן, יקלוט חולים מהבירה וסביבתה. סך הכל, ישנם כאלפיים חדרים בשני המלונות, שיוכלו לאכלס בהפרדה אלפיים בני אדם, או מספר כפול של חולים אם יוצבו מיטות יחיד בחדרים. מסתמן כי המלונות הבאים שיאכלסו חולים הם דן חיפה, ודן בוטיק ירושלים. כמו כן נמסר כי מלונות נוספים נבחנים.

בתוך כך, נערך צה"ל לתגבר את שירותי מד"א, ופועל להקמת "דרייב אין" לבדיקות קורונה, בהסתמך על המודל הדרום קוריאני שמאפשר בדיקה מהירה וחשיפה מינימלית לאנשי המעבדה. השיטה, לפיה יגיעו אזרחים ברכבם לנקודה מבודדת שבה יבצעו את הבדיקה, הוכיחה את עצמה בדרום קוריאה שהצליחה להכיל את ההתפרצות ולצמצם את מספר המתים כתוצאה מהמחלה.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-304. חמישה מהם החלימו ושוחררו לביתם, ארבעה במצב קשה ו-11 במצב בינוני. עוד נמסר כי עובדת נוספת במעבדה לנגיפים נדבקה, נוסף על סגנית המנהל שביום ראשון פורסם לגביה כי חלתה, וכי ייתכן שישנם עובדים נוספים שנדבקו. מרבית החולים מאושפזים במחלקות מבודדות בבית החולים שיבא בתל השומר, בית החולים השרון בפתח תקווה ובית החולים מאיר שבכפר סבא. 46 חולים במצב קל מצויים באשפוז בית.