רה"מ: נגביר איתור הנדבקים; משרד הבריאות: אלפים עלולים למות

ראש הממשלה התייחס להגבלות החדשות של משרד הבריאות והצהיר: "ההמלצה לא לצאת מהבית שלא לצורך יכולה להפוך להנחיה". מנכ"ל משרד הבריאות: "עלולים להגיע למאות חולים חדשים ביום"

זמן צפייה: 07:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שלישי) הצהרה, שבה התייחס להנחיות החדשות של משרד הבריאות, להרחבת הבדיקות לאיתור החולים בנגיף ולשימוש באמצעים דיגיטליים במסגרת ההתמודדות עם המשבר. בד בבד, מספר הנדבקים עלה ל-337, חמישה מהם בהמצב קשה ועשרה בינוני.

"לשמחתי עוד לא איבדנו אף נפש - אבל זה לא יימשך", הצהיר ראש הממשלה. "כדי לצמצם את מספר המתים במגפה נגביר דרמטית את יכולת האיתור והבידוד של הנדבקים. התחלנו להפעיל את הטכנולוגיה הדיגיטלית שמאתרת את האנשים שבאו במגע עם חולי הקורונה, והם ייכנסו לבידוד של 14 יום. אלה צפויים להיות מספרים גדולים מאוד, ואנחנו נודיע על כך כבר בימים הקרובים. הכניסה לבידוד לא תהיה המלצה, היא חובה - ואנחנו נאכוף אותה ללא פשרות. זהו מהלך קריטי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקורונה | צילום: חדשות 13

עוד אמר נתניהו: "אנחנו מגדילים באופן דרמטי את מספר הבדיקות - הנחיתי את משרד הבריאות להגדיל את ההיקף ל-3,000 בדיקות ביום לפחות, וייתכן שנגיע גם ליותר מזה. למיטב ידיעתי ביחס לאוכלוסייה זהו מספר הבדיקות הגדול ביותר בעולם. אנחנו מגבירים גם את היערכות בתי החולים לטיפול בחולים קשים, כולל מיגון הצוותים הרפואיים וקניית כאלף מכונות הנשמה נוספות".

"המאמצים שלנו לא יועילו אם לא תהיה משמעות ואחריות מצידכם", המשיך. "יש רבים שעדיין לא מבינים את גודל הסכנה. יש בעיה של הפנמה. זה לא משחק ילדים, זה חיים או מוות. מי שלא צריך לצאת לעבודה – אני מבקש ממנו שלא ייצא מהבית ויישאר בבית ככל שניתן. כרגע זאת המלצה, עדיין לא כהנחיה אבל זה יכול להשתנות. צמצמו יציאות רק ליציאות החיוניות".

"זהו משבר ענק", סיכם נתניהו. "אנחנו רק בתחילת המערכה והשיא עוד לפנינו. אני מבקש שגם אתם תעשו הכול כדי שנעמוד בהצלחה באתגר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקורונה | צילום: חדשות 13

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב נשא דברים גם הוא, והצהיר: "מה שלא נעשה - נראה בימים הקרובים עלייה במספר החולים. נגיע אולי למצב של מאות חולים חדשים ביום, ואנחנו יודעים שבסוף יהיו גם אנשים שיומותו מהמחלה. לצערנו, בתרחישים שלנו יכולים להיות אלפים מאזרחי מדינת ישראל שימותו מהמחלה".

"חשוב לנו שתבינו שזה לא משחק, לא דאגנו לחופשה בחסות הקורונה. אנחנו רוצים שאנשים יישארו בבית ויצמצמו ככל הניתן את המגע עם אנשים אחרים. ככל שנצמצם את המגע - כך נדביק ונידבק פחות. זה לא הזמן ללכת לפארק או לחוף הים, וזה לא הזמן ללכת לבקר את סבא וסבתא. אנחנו מתקשים מאוד עם הצעד הזה - אבל בעת הזו, הדרך שלנו לשמור על סבא וסבתא היא לא ללכת לבקר אותם".

בר סימן טוב הצהיר: "אנחנו מעדיפים שאתם תקיימו את ההמלצות שלנו ותראו בהן המלצות מחייבות - לא כי נשלח פקחים, אלא כי זו הדרך שלנו להבטיח את הבריאות שלכם. אם צריך - נדע להפעיל אמצעי אכיפה - אבל אנחנו לא רוצים להגיע לשם".

משה בר סימן טוב, מנכ''ל משרד הבריאות
משה בר סימן טוב, מנכ''ל משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

כזכור, מוקדם יותר היום הודיע משרד הבריאות כי הוא מרחיב את האיסור על השהייה מחוץ לבתים. במסגרת ההנחיות החדשות שהוציא המשרד נקבע כי אין לצאת מהבית לפארקים, לים או לבריכה ואין להסתובב בקניונים.

משרד התחבורה הודיע כי פעילות התחבורה הציבורית תופסק בשעות הערב וכן בסופי שבוע. במהלך היום תופעל התחב״צ רק ליעדים המהווים מרכזי תעסוקה חיוניים. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ׳, המליץ: ״הימנעו מנסיעה בתחבורה הציבורית״. בתל אביב-יפו ובגבעתיים אף הופסקה אכיפת דוחות החנייה.

הערב, תופסק התחבורה הציבורית בשעה 22:00. החל ממחר ובכל יום תופסק פעילותה מהשעה 20:00 בערב ועד לפנות בוקר. נוסף על כך, התחבורה הציבורית תפסיק לפעול בסופי השבוע החל מיום חמישי בשעה 20:00 ולמשך כל הסופ״ש. פעילותה תתחדש לפנות בוקר יום ראשון. הפסקת התחבורה הציבורית בערבים ובסופי השבוע תכלול את קווי האוטובוסים, הרכבת והרכבת הקלה.