היבדק וטוס: הצצה למעבדת הבדיקות שתחל לפעול מחר בנתב"ג

בנמל התעופה יושק המתחם, שבו יוכלו להיבדק הנוסעים שלא יגיעו עם תוצאה שלילית תקפה לקורונה. בדיקה שתוצאותיה יגיעו תוך 14 שעות תעלה 45 שקלים, ובדיקה מהירה עם תשובה ב-4 שעות - 135 שקלים

זמן צפייה: 02:37

בנמל התעופה בן גוריון ייפתח מחר (שני) מתחם בדיקות חדש עבור נוסעים שלא קיבלו תוצאה שלילית לקורונה יממה לפני הטיסה. המעבדה תפעל בקומת הקרקע שבטרמינל 3, היכן שכבר הוצבו 10 עמדות בדיקה, כאשר המעבדה שאמורה לספק את התשובות לבדיקות בתוך כמה שעות נמצאת מתחת לפני הקרקע. "הקמת המעבדה בנתב"ג נועדה לאפשר לענף התעופה למעשה להתחיל לעבוד", אמר הקברניט מידן בר, יו"ר איגוד הטייסים.

כאמור, נוסעים שיגיעו ללא בדיקת קורונה שלילית בתוקף, יוכלו לבצע בדיקת "פי-סי-אר" לפני הטיסה. התעריף הנוכחי עומד על 45 שקלים עבור בדיקה שתוצאותיה יתקבלו בתוך 14 שעות, ו-135 שקלים עבור בדיקה שתאפשר לקבל את התוצאות בתוך ארבע שעות בלבד. לשם השוואה, בבתי החולים ובקופות החולים ברחבי ארץ, בדיקת קורונה לטסים לחו"ל תעלה כ-300 שקלים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המומחים לקבינט הקורונה: רף ההדבקה מזנק – והממשלה לא עושה דבר

עוד טלטלה במשרד הבריאות: המשנה למנכ"ל הודיע על התפטרותו

"נגע בי ובאמי במקביל": הצעירה שהותקפה ע"י הרב ברלנד – נחשפת

עמדות בדיקת הקורונה בטרמינל 3 בנתב''ג
עמדות בדיקת הקורונה בטרמינל 3 בנתב''ג | צילום: חדשות 13

יוון למשל, שהפכה לאדומה ונכנסה אמש לסגר, מציעה בדיקה לנוסעים הנכנסים בלבד תמורת 70 יורו, כשהתוצאות מגיעות תוך 24 שעות. "נכנסנו לעולם שכולו טוב. אין פה ממש תחושה של קורונה. אין פה עטיית מסכות בציבור, רק במקומות סגורים", אמר יניב רוקח, תייר באי קורפו. מנגד, יו"ר איגוד הטייסים טען כי "אף נוסע לא ייצא מפה, לא לנופש ולא למטרת עסקים, אם הוא יצטרך להיכנס אחרי זה באופן קטגורי ואוטומטי לשבועיים בידוד", ובנוסף קרא לקצר את תהליך הבידוד.

מנגד, במשרד הבריאות מתנגדים לקיצור תקופת הבידוד לשבים ממדינות אדומות בחו"ל - אפילו אם תתקבל תוצאת בדיקה שלילית בטרמינל. נכון לעכשיו, השירות מיועד בינתיים לנוסעים היוצאים בלבד. "אנחנו נתחיל עם המעבדה הקיימת ובטכנולוגיה הזו, בתקווה שהמספרים של הנוסעים אכן יעלו", אמר קובי זוסמן, מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבין לאומי. כעת, התקווה היא שמתחם הבדיקות החדש יסייע להתניע את ענף התיירות המקרטע ושהדרך שלנו לחו"ל תהיה פשוטה ופתוחה יותר.