עוד טלטלה במשרד הבריאות: המשנה למנכ"ל הודיע על התפטרותו

הפרופסור איתמר גרוטו הודיע לאדלשטיין כי יפרוש מתפקידו לאחר 13 שנים. בשיחות סגורות אמר גרוטו כי הוא "עוזב מתוסכל", ובשיחה עם חדשות 13 הודה: "עשיתי לא מעט טעויות"

זמן צפייה: 03:19

עוד טלטלה במשרד הבריאות: המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו, הודיע היום (ראשון) על התפטרותו לשר הבריאות יולי אדלשטיין. זאת, לאחר 13 שנים בתפקיד וכראש שירותי בריאות הציבור.

בשיחות סגורות התייחס גרוטו לנסיבות עזיבתו ואמר: "אני עוזב מתוסכל, הדרג המדיני לא מאמץ חלק גדול מההמלצות שלנו - ובסוף באים בטענות אלינו. כל שנה בתפקיד נראית לי כמו עשור".

בשיחה עם חדשות 13 לאחר הודעת התפטרותו הודה גרוטו: "עשיתי לא מעט טעויות, אבל לא עשיתי את אותה טעות פעמיים ולמדתי מהניסיון". עוד סיפר: "אני חושב שעכשיו אנחנו במצב יחסית רגוע ואני מחפש את האתגר הבא".

על חילוקי הדעות עם הפוליטיקאים אמר: "זה לא קשור להחלטה, הדברים האלה עברו לידי. אני מעדיף לא להיכנס לזה. צריך להזרים דם חדש למערכת, אני חושב שזה מאוד נכון". גרוטו הוסיף: "זו הייתה שנה מאוד אינטנסיבית וקרו שינויים כל כך מהירים, כל האירוע הזה היה מאוד אינטניסיבי". לשאלה אם יחזור למשרד הבריאות השיב: "אני לא עוסק בזה כרגע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מפרוץ המגפה: 50 מיליון נדבקו בקורונה; מחציתם מ-3 מדינות בלבד

חשד להתעללות בגן ילדים בהוד השרון: המשטרה פתחה בחקירה

הכלב הראשון של אמריקה: לראשונה בבית הלבן – בע"ח שאומץ מעמותה

איתמר גרוטו
איתמר גרוטו | צילום: חדשות 13

במכתב ההתפטרות כתב גרוטו: "לאורך כל הפעילויות האלה, ידענו הסכמות ודרכים משותפות, ידענו מחלוקות וחילוקי דעות, אבל מעל כל אלה עמד הרצון המשותף והעצום של כולם – להתמודד ולהתגבר על כל הקשיים שבדרך", כתב גרוטו במכתב ההתפטרות.

לדבריו, "בשנה האחרונה, הדינמיקה המורכבת של מגפת הקורונה הקשתה עלינו בדרכנו זו, אך אני מאמין ויודע כי בכל שלב ושלב עשו גורמי המקצוע את המירב והמיטב. עוד ארוכה הדרך ולא פשוטה, אך אני בטוח שביחד, מבפנים ומבחוץ, נמצא את התשובות והפתרונות, ונלמד לגבור גם על הנגיף הזה, בדיוק כמו שהתגברנו על קודמיו".

השר אדלשטיין הודה לגרוטו ואמר כי "מלבד העובדה שמדובר באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, פרופסור גרוטו הוא אדם עם לב ענק שנכון לסייע לכל אדם במצוקתו. הוא היה נכס גדול למשרד במשך שנים רבות ואזרחי ישראל חבים לו רבות. נזקפת לו זכות גדולה על כל עבודתו רבת השנים במערך בריאות הציבור, הן בצה"ל הן באקדמיה וכמובן במשרד הבריאות".