מפרוץ המגפה: 50 מיליון נדבקו בקורונה; מחציתם מ-3 מדינות בלבד

מהנתונים עולה כי מעל 1.2 מיליון בני אדם מתו מסיבוכי הנגיף ואילו 35 מיליון החלימו ממנו. ארה"ב מובילה את הרשימה, כשהודו וברזיל אחריה, ואילו באירופה מתמודדים עם עלייה מתמדת בתחלואה

זמן צפייה: 00:23

בעוד שישראל עשתה צעד נוסף במתווה היציאה מהסגר ופתחה הבוקר (ראשון) את חנויות הרחוב, ולנוכח העובדה כי כמה מדינות באירופה נתונות תחת סגר חלקי - נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בעולם, והלילה מספר הנדבקים מאז פרוץ המגפה חצה את רף ה-50 מיליון, ומניין המתים עלה למיליון ו-200 אלף בני אדם. עד כה, 35 מיליון בני אדם החלימו מהנגיף, זאת למרות שעדיין אין חיסון מאושר.

שלוש המדינות המובילות את רשימת הנדבקים הן ארה"ב (למעלה מ-10 מיליון נדבקים), הודו (כ-8.5 מיליון) וברזיל (למעלה מ-5.5 מיליון) - והן אחראיות על כמחצית ממספר הנדבקים בעולם. אחריהן ברשימה: רוסיה וצרפת במקום הרביעי והחמישי, כשכל אחת עם כ-1.7 מיליון נדבקים. את העשירייה סוגרות: ספרד, ארגנטינה, בריטניה, קולומביה ומקסיקו - כולן עם למעלה ממיליון נדבקים, פרט למקסיקו שמתקרבת למיליון.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

האישה שניפצה את תקרת הזכוכית: סיפורה של קמלה האריס

ריקודים ברחובות וזיקוקים: בארה"ב חוגגים את ניצחון ביידן

ניצחונות, אכזבות וטרגדיות: סיפורו המרתק של ג'ו ביידן

קורונה בצרפת
קורונה בצרפת | צילום: רויטרס

בארצות הברית, שם היו עסוקים בימים האחרונים בבחירת נשיא חדש, אובחנו ביום שישי האחרון יותר מ-132 נשאי קורונה חדשים - בכך עלה מניין הנדבקים הכולל ליותר מ-10 מיליון איש. ארה"ב מובילה גם בקטגוריית המתים - כשיותר מ-240 אלף איש קיפחו את חייהם לאחר שנדבקו בנגיף.

בצרפת, פולין ורוסיה הגל השני מכה בעוצמה, וכמעט בכל יום מחדש שוברת כל אחד מהמדינות שיא שלילי במספר הנדבקים היומי. כך למשל, צרפת, שעומדת כעת על כמיליון ו-700 אלף מאובחנים מפרוץ המגפה, נרשמו כ-86 אלף נשאים חדשים ביום אחד.

פולין, שבפרוץ המגפה שמרה על נתונים נמוכים יחסית עם פחות מ-500 נדבקים ביום, רשמה בשבוע האחרון יותר מ-24 אלף נדבקים ביממה. השיא הגיע אתמול, אז התגלו יותר מ-27 אלף מאובחנים. ברוסיה, המד מטפס בעקביות, ואף הגיע לשיאו ביום שבת עם כ-20 אלף חולים חדשים.

גם גרמניה שברה את השיא מהגל הראשון שעמד על כ-6,000, והגיעה אתמול לכ-17 אלף נדבקים. זאת, בהמשך ישיר לכך שבמשך כמה ימים רצופים התגלו במדינה כ-20 אלף נשאים חדשים. ספרד, שעומדת במקום השישי בטבלת המדינות שניזוקו הכי קשה מהמגפה, מספר הנדבקים היומי עקף, שוב, את זה שנרשם בגל הראשון והגיע לכ-22 אלף מאובחנים חדשים.

קורונה בצרפת
קורונה בצרפת | צילום: רויטרס

איטליה, שלרגעים נדמה היה כי הצליחה להשתלט על ההתפשטות אחרי ההתפרצות העצומה בגל הראשון, רשמה אתמול שיא של כ-39 נדבקים יומיים - זאת אל מול ששת האלפים שאובחנו בשיא המגפה בחודש מאי. לא זו בלבד, גם מניין מטפס בהדרגה, והגיע לכ-400 מתים בכל יום.

כמו כן, בארגנטינה מספר הנדבקים היומי ממשיך לטפס בהדרגה וכעת מניין הנדבקים עומד שם על יותר מ-1.2 מיליון בני אדם. נוסף על כך, יותר מ-33 אלף ארגנטינאים הלכו לעולמם בעקבות סיבוכי המחלה. מנגד, עד כה יותר ממיליון כבר החלימו

בבריטניה, שלא מזמן נכנסה לסגר שני, בשל התפרצות הגל השני, נדבקו יותר ממיליון בני אדם ו-קרוב ל-50 אלף הלכו לעולמם. במקביל, הודו שומרת על מקומה במקום השני במספר הנדבקים אחרי ארצות הברית עם 8.5 מיליון בני אדם שאובחנו. נוסף על כך, יותר מ-126 אלף מתו מסיבוכי המחלה.

בתוך כך, משרד הבריאות בישראל עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 208 נדבקים חדשים בקורונה, בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-8,698, מתוכם 333 במצב קשה, בהם 147 מונשמים ו-104 במצב בינוני. כמו כן, מספר מקרי המוות עלה ל-2,664, מנגד עד כה החלימו כ-307 אלף ישראלים. יש לציין כי אתמול בוצעו כ-8,000 בדיקות, מתוכן 2.6% היו חיוביות.