המומחים לקבינט הקורונה: רף ההדבקה מזנק - והממשלה לא עושה דבר

ברקע פתיחת חנויות הרחוב, גורמים מקצועיים מביעים התנגדות לצעדי ההקלות, מזהירים מפני סגר שלישי וטוענים כי "הממשלה שברה את מודל היציאה מהסגר, בעוד שאין תוכנית שתוריד את רף ההדבקה"

זמן צפייה: 03:40

ברקע פתיחת חנויות הרחוב הבוקר (ראשון), מומחים הזהירו את חברי קבינט הקורונה מפני סגר שלישי, בעקבות זינוק במקדם ההדבקה. לטענת, הגורמים המקצועיים, "אחרי שהממשלה שברה את מודל היציאה מהסגר, רף ההדבקה מזנק והממשלה לא עושה דבר".

עוד אמרו המומחים כי הממשלה לא נוקטת בצעדים ברורים שנועדו להוריד את רף ההדבקה, ואף לא נוקטת במדיניות בדיקות ברורה, למרות היכולת לבצע בדיקות רבות. כמו כן, היועצים תהו מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נוקט בשום צעד, על אף שהם מזהירים מפני סגר שלישי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוד טלטלה במשרד הבריאות: המשנה למנכ"ל הודיע על התפטרותו

ראש שירותי בריאות הציבור: "ההדבקה עולה – יש לעצור את ההקלות"

חנויות הרחוב נפתחו: "התרגשות גדולה, אך יש חשש שניסגר שוב"

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

ישראל בתחושה של פתיחת המשק והחיים והסרת הגבלות, הלחץ הכלכלי והמועקה החברתית מייצרים כוחות שקוראים לפתוח, לחזור לשגרה, להמשיך, אבל מדדי הקורונה מתריעים שאנחנו לא בכיוון. בצער רב מאותת לנו מקדם ההדבקה - שיש לנו בעיה להמשיך.

מקדם ההדבקה הוא 0.99, כמעט 1, שהוא קו הגבול, זה אומר שאדם אחד מדביק אדם אחד. ביום רביעי עוד היינו ב-0.88, ביום חמישי כבר גירדנו את 0.9 מלמעלה, והיום אנחנו במרחק נגיעה מאותו 1. ניכר כי הייתה ירידה במדד ההדבקה בשבוע האחרון, אך היא נעצרה. אז יש פחות חולים בכל יום, וזה מעודד לפתוח ולהקל אבל זה המדד הקובע - כי מעל מקדם הדבקה 1 זו מגפה מתפשטת, ורק ירידה דרמטית מתמשכת מתחת לאחת מראה שהתחלואה קטנה.

הדגל האדום הזה מונף בממשלה שקיצרה את השלבים ההדרגתיים של התוכנית, קיצרה מהלכים בלחץ הציבור ובלחץ שרים שחברים בה - ובמצב הנוכחי כשתבוא התפרצות, שוב לא נדע מאין זה בא, את מה צריך לסגור כדי לתקן ואיך עוצרים את הגל השלישי בלי לשתק שוב את כל המדינה.