מבצע צימר: הפשיטה שחשפה את העלמות המס של בעלי חדרי האירוח

בעלי חדרי נופש רבים בארץ מציעים לאורחיהם הנחה משמעותית בתמורה לתשלום במזומן - ומעלימים תשלומים בסך כולל של עשרות אלפי שקלים. "אי אפשר להרוויח, עושים את זה מתוך ייאוש"

זמן צפייה: 02:27

לקראת הקיץ, רשות המיסים יצאה למבצע שמבהלכו פשטה על צימרים בארץ, בניסיון להתחקות אחר העלמת ההכנסות של בעלי חדרי הנופש. במבצע שנערך בעשרות בתי אירוח, נמצא כי נופשים מקבלים הנחות של מאות שקלים – מבלי שתוצא להם חשבונית.

הקיץ הוא הזדמנות למשפחות לנפוש באווירה כפרית, והזדמנות גם למארחים שמנסים למקסם רווחים. המארחים מציעים ללקוחות - תשלמו במזומן, תקבלו הנחה. השיטה היא לא חדשה, אך ההיקף כן. מבצע שערכה רשות המיסים בקרב 70 צימרים בצפון הארץ, בין השאר באמירים, בצפת, ספסופה, בית הלל וראש פינה, חשף כי 15% מתוכם לא דיווחו על פי חוק על הכנסות והעלימו תשלומים בסך עשרות אלפי שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "לא נסבול חסימות צירים"; ריבלין: "זו לא מלחמת אחים"

ברק: "לא נשב עם נתניהו בשום מצב – נשלב ידיים כדי להפילו"

בין שני ההורים: כך נראים הגירושים מנקודת מבטם של הילדים

צימר
צימר | צילום: יחצ

גם הבדיקה של התחקירנים שלנו הראתה כי אם נוותר על חשבונית ונשלם במזומן – נוכל להוזיל מאד את מחיר החופשה. בצבעון למשל, המחיר צונח בכ-30%. במושב דישון בגליל העליון – מדובר בפער של 12%. בעל צימר סיפר באנונימיות כי "זו תופעה מוכרת. בתנאים הנוכחיים אי אפשר להרוויח ואנשים שהשקיעו את כל כספם נמצאים בפני שוקת שבורה. אין תמיכה ממשלתית, הרגולציה מעלה כל הזמן את ההוצאות, לא ניתן להרוויח בעסק. עושים את זה ממש מתוך ייאוש".

"אנחנו עושים את הביקורות בצימרים בקיץ מאחר ואנשים יוצאים לחופשות והתפוסה מלאה. וראינו הרבה העלמות בענף הזה", הסבירה אביבה אזון, מנהלת תחום בכירה ברשות המיסים. ברשות המיסים מתכוונים להגביר את האכיפה בכל הארץ ולבצע ביקורות לא רק בצימרים, אלא בכל ענף האירוח כולל דירות נופש בהשכרה לטווח קצר כגון דירות ב"בוקינג" וב-"Airbnb".