מחיר הביטול: מאבק המסעדנים בלקוחות שהזמינו מקום - ולא הגיעו

בעלי מסעדות רבים בארץ טוענים כי ביטולים ברגע האחרון, אי הגעה והזמנות כפולות - הפכו לתופעה נרחבת. כעת, הם החליטו לאמץ מדיניות חדשה שבמסגרתה יגבו כסף מהמבטלים. "בסוף יגידו לנו תודה"

זמן צפייה: 02:36

ביטולים ברגע האחרון, אי הגעה ללא הודעה מוקדמת והזמנות כפולות, הפכו לטענת מסעדנים רבים לתופעה נרחבת. בלא מעט מסעדות ברחבי הארץ אימצו מדיניות ביטולים חדשה, שכוללת בקשת מספר אשראי מראש, על מנת לגבות דמי ביטול, סוג של קנס, במקרים כאלה. ארגון המסעדנים, שמונה יותר מאלף מסעדות ובתי קפה בישראל, פרסם היום (ראשון) הנחיה ליישום נוהל ביטול הזמנה במסעדה, שכולל גביית 30 עד 50 שקלים בעבור סועד במקרה של ביטול - בתנאי שמדובר בהתרעה של פחות משש שעות ממועד ההזמנה.

התגובות למדיניות החדשה מעורבות אבל המסעדנים לא נרתעים ומאמינים שבקרוב אף לקוח לא ירשה לעצמו להזמין ולבטל - בלי חשבון. "אנשים פשוט לא מודעים ולא מבינים איזה נזק נגרם למסעדה ברגע שהם מזמינים ולא מגיעים", אמרה ליאת זהות, בעלת מסעדת "אנג'לינה" בהוד השרון. אורי רז, בעלי המסעדות "סושיאל קלאב" ו"קוקו במבינו", סיפר כי "מאות אנשים מזמינים מקום, ובסוף מגיעים עד 50% מהכמות. אני מתכונן ליום לפי כמות האנשים שאני יודע שאמורים להגיע, אני מביא עובדים בשכר וזה יכול להסתכם באלפי שקלים".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

שוטרים סמויים ומאבטחים על סאגווי: היערכות המשטרה לאירוויזיון

גורם בפרקליטות: פרשת מסינג - מסר מזיק למתבקשים לסייע למשטרה

איזנקוט לארה"ב: התחשבו במצב הנפיץ בגדה טרם פרסום "עסקת המאה"

האם בארץ יחייבו בקרוב לקוחות על ביטול הזמנות?
האם בארץ יחייבו בקרוב לקוחות על ביטול הזמנות? | צילום: החדשות 13

לפי חברת ניהולח ההזמנות "אונטופו", שעובדת עם יותר מ-400 מסעדות בישראל, כ-13% מכלל המזמינים לא מגיעים - ולא טורחים לבטל. במסעדות עם מדיניות לקיחת פרטי אשראי, מספר הביטולים או אי ההגעה צונח ל-2% בלבד. תומר מור, בעלי בית הקפה ג'רמיה ומנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד", אמר: "אנחנו לא עושים זאת נגד אף אחד, אלא רק בעד המסעדנים. בסוף היום הלקוחות יגידו לנו תודה על זה".