שוטרים סמויים ומאבטחים על סאגווי: היערכות המשטרה לאירוויזיון

כ-20 אלף שוטרים ייקחו חלק באירוע המאובטח ביותר אי פעם ואחד המבצעים המורכבים שידעה תל אביב. מפקד מרחב ירקון לחדשות 13: "אין מקום לזיופים באירועים בין-לאומיים רגישים"

זמן צפייה: 02:30

לא רק האמנים והנבחרות מתרגשים לקראת העלייה לבמה – כ-20 אלף שוטרים וסמויים נערכים לקראת אחד המבצעים המורכבים ביותר שידעה תל אביב אי פעם. הפעם, מי שעומד בקדמת הבמה הוא לא קובי מרימי, אלא מפקד מרחב ירקון תת ניצב דני לוי.

ההיערכות והדריכות ימשכו עד לגמר האירווויזיון כשהאתגר הוא מצד אחד לתת ביטחון לכל המשתתפים שנמצאים בעיר, ומצד שני להמשיך לתת שירות לתושבי העיר בשגרה.

"עבדנו על זה כמה חודשים, ומן הסתם אני מניח שניישם את זה עכשיו בצורה הטובה ביותר", ציין לוי, "אין מקום לזיופים באירועים בין-לאומיים רגישים". גם לוחמי ימ"מ סמויים, שבדרך כלל עסוקים בשגרה בלוחמה בטרור, נמצאים כאן דרוכים למקרה שיצטרכו אותם.

לעוד כתבות בנושא:

החלו אירועי האירוויזיון: "המשלחות בעננים ממה שקורה פה"

שבוע האירוויזיון נפתח: קובי מרימי בחזרות לקראת הגמר • צפו

רגע לפני האירוויזיון: המשלחות, השירים והרגעים הגדולים

משטרה בכיכר הבימה
משטרה בכיכר הבימה | צילום: החדשות 13

מדובר באירוע המאובטח ביותר אי-פעם. מאיומי טילי ועד לפח"ע עממי – הכל נלקח בחשבון. "כוח השיטור שעומד לרשות כלל הציבור בעיר הוא הרבה יותר גדול ומשמעותי מבשגרה. כך נוודא שלא יפלו אירועים בין הכיסאות".

"המטרה היא בסוף לתת לעולם להבין שמדינת ישראל והעיר תל אביב הן נורמטיביות לגמרי. יודעים לבלות, לשיר, ללכת לחוף הים, להנות מהשמש הטובה", הוסיף לוי.

לקראת הגעת התיירים פרסמה המשטרה ברשתות החברתיות סרטון ובו הסבר כיצד יש להתנהג, ובנתב"ג מחלקים חוברת לבאים כדי שידעו להתקשר למוקד 110 לכל שאלה שיש. עם פתיחת האירועים, כבר הספיקו 14 מפגינים פעילי תנועת ה-BDS למחות נגד מה שהם מכנים "הכיבוש הישראלי". כשהשוטרים הגיעו למקום הם החליטו להתפנות.