החלו אירועי האירוויזיון: "המשלחות בעננים ממה שקורה פה"

טקס פתיחת האירועים התקיים בתיאטרון הבימה, וסימן את יריית הפתיחה לשישה ימים רצופי מוזיקה ומסיבות. אלפי אנשים כבר פקדו את כפר האירוויזיון - המתחם הגדול ביותר שהוקם בתולדות התחרות

זמן צפייה: 03:24

הטקס הרשמי לפתיחת אירועי האירוויזיון, הנקרא "השטיח הכתום", נערך הערב (ראשון) בתיאטרון הבימה שבתל אביב. 41 משלחות נכנסו בזו אחר זו לשטיח הכתום, לפי סדר הופעתן בחצאי הגמר. הנציג הישראלי, קובי מרימי, ונטע ברזילי - זוכת התחרות בשנה שעברה, הופיעו גם הם. כמה פעילי תנועת ה-BDS הפגינו במקום, ועזבו את הכיכר מרצונם, בליווי משטרתי.

כפר האירוויזיון נפתח רשמית, וכבר הערב אלפי אנשים הגיעו לצפות בהופעות החינמיות ולבקר בדוכני האוכל. מרבית המבקרים נכון לעכשיו הם ישראלים, ורוב התיירים צפויים להגיע בימים הקרובים. על פי ההערכות, כ-70 אלף מבקרים צפויים להגיע מדי יום לכפר, שהוא פארק האירוויזיון הגדול ביותר שהוקם בתולדות התחרות. מי שכבר הגיע יכול ליהנות מ-85 שפים המבשלים עבור האורחים, בר המשתרע על פני מאה מטרים, ופסל של נטע ברזילי המורכב מצעצועים שהוצב במרכז הפארק.

"אני אוהב את תל אביב ואני אוהב את האירוויזיון", סיפר כריס, תייר מסקוטלנד. "זו הזדמנות לחוות את שני הדברים באותו זמן". מחירי הכרטיסים הגבוהים, 400-250 שקלים לחזרה לחצי הגמר, ואלף שקלים ויותר למופעי חצי הגמר, השאירו אלפי כרטיסים בשוק. "בשנה שעברה בפורטוגל הצלחתי לקנות שני כרטיסים לאירוע הגמר במחיר שבו אפשר לקנות כאן כרטיס לחזרה לחצי הגמר", סיפרה מילה, תיירת מאוקראינה. הרצון הגדול האמיתי של כל המדינות הוא לעלות לגמר, אבל גם אם לא - זאת חוויה מדהימה ובמיוחד בתל אביב", סיפר דורון מדלי, יוצר השיר "TOY" שניצח בתחרות בשנה שעברה. "המשלחות בעננים ממה שקורה פה"

כתבות נוספות בנושא

שבוע האירוויזיון נפתח: קובי מרימי בחזרות לקראת הגמר • צפו

לאחר ציפייה של שנה: היום ייפתח שבוע האירוויזיון בתל אביב

רגע לפני האירוויזיון: המשלחות, השירים והרגעים הגדולים

מפת חסימות
מפת חסימות | צילום: החדשות 13

מחר יתקיים המופע הראשון, שיהיה החזרה של חצי הגמר הראשון – שייערך בשלישי וישודר בשידור חי לכל אירופה. ביום חמישי יתקיים חצי הגמר השני, ובשבת, כאמור, ייערך הגמר הגדול.

בכפר של עיריית תל אביב שבצ'ארלס קלור, שיהיה פתוח השבוע מ-17:00 ועד שעות הלילה, יופיעו בין השאר סטפן, מוש בן ארי ו"רד בנד", יוקרנו חצאי הגמר והגמר עצמו, ובין השאר יתקיים יריד אוכל עם 80 דוכנים של מסעדות. שאבי מזרחי, מנהל מחלקת מופעים בעיריית תל אביב: "אנחנו נמצאים בהכנות האחרונות לקראת האירוע שיפתח מחר. זאת חוויה מדהימה. עבודה מאוד מאומצת ומושקעת. אף פעם לא קם כפר כזה בכל האירוויזיונים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190512-1750' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_0802uxg2' duration='31'']

בטבלאות ההימורים יש מועמד שמוביל בפער מאוד גדול – דאנקן לורנס מהולנד. כרגע, נראה שהנציג הישראלי קובי מרימי לא ינצח, למרות החזרה שערך אתמול והלהיבה את העיתונאים והבלוגרים. עם זאת, הוא עדיין ממוקם במקום ה-25.

שוטרי משטרת תל אביב דרוכים וערוכים לאבטח את האירוויזיון ואת כל האירועים שיערכו השבוע, ומוכנים לתרחישים רבים בהם איומים טכנולוגיים, רחפנים ומתקפות סייבר. מפקד מחוז תל אביב, ניצב דוד ביטן, תרגל בתקופה האחרונה תרחישים שונים בהם אפשרות של אירוע טרור או ירי טילים על המרכז. עם זאת, אין כל התרעה קונקרטית או מידע מודיעיני על תקיפה אפשרית.