שבוע האירוויזיון נפתח: קובי מרימי בחזרות לקראת הגמר • צפו

לאחר התקלות הטכניות שנרשמו בחזרה הראשונה בגני התערוכה, שהתקיימה ביום שישי, הגיע הנציג הישראלי לחזרה נוספת עם שירו Home

זמן צפייה: 01:46

לאחר ציפייה של שנה, נפתח היום (ראשון) בתל אביב שבוע תחרות האירוויזיון - שיגיע לשיאו בגמר שיערך באקספו תל אביב שבמרכז הירידים ביום שבת. הבוקר הגיע הנציג הישראלי לתחרות, קובי מרימי, לאולם כדי לקיים חזרה שנייה על הבמה.

ביום שישי נערכה החזרה הראשונה על בימת האירוויזיון באקספו תל אביב שבמרכז הירידים. נציג ישראל לתחרות, קובי מרימי, ביצע לראשונה על הבמה את שירו "Home", לצד משתתפי חצי הגמר. על אף התקלות הטכניות שאירעו במהלך החזרה, זכה מרימי למחיאות כפיים ולביקורות חיוביות מצד תא העיתונאים שנמצא במקום. בשעות אחר הצהריים סיפר מרימי על החזרה שערך. "היה מדהים להיות על הבמה הזאת. אני מרגיש שאני עומד לבכות", אמר במסיבת עיתונאים. "הדבר הכי קשה היה לשיר על הבמה הזאת בפעם הראשונה בלי לבכות. זה היה כיף, זה היה מדהים. יש הרבה דברים שאני רוצה לשנות ואנחנו רוצים לשנות".

מרימי התייחס גם לביקורת שהובעה כלפי השיר ברשתות החברתיות. "זה לא היה קשה, אבל זה היה מוזר לראות חיקוי של עצמי בארץ נהדרת, אהבתי את זה וצחקתי מאוד. במיוחד כשעלתה החיקוי של אמא שלי", אמר. "אהבתי דווקא את הביקורת כלפי השיר, ואנשים זכאים להביע את דעתם. אתה צריך לדעת כאמן שאם אתה משחרר יצירה לעולם – יעבירו עליה ביקורת, לטוב ולרע. אני אוהב את מה שיצרנו ומאמין בו, לא משנה מה".

ביום שלישי יערך במקום חצי גמר האירוויזיון, וביום שבת בערב - הגמר הגדול. בתחילת השבוע קיומו של האירוויזיון עמד בסימן שאלה, בעקבות יומיים מתוחים של לחימה ברצועת עזה. עם תום הלחימה לא רק תושבי הדרום נשמו לרווחה בעקבות הפסקת האש, אלא גם מפיקי האירוויזיון. אנשי ההפקה חזרו ביום שני לשגרת ההכנות והחזרות, לאחר שבמשך סבב הלחימה בדרום, נמנעו מלדבר על המצב הביטחוני הרגיש. במקביל, כרטיסים רבים נותרו לחצאי הגמר, והמכירה עומדת על קצת יותר מ-50%.

יובל כהן, העורך והבמאי הראשי, של התחרות, אמר: "אני לא אשקר שלא היה לחץ, היה לחץ קודם כול על מה שקורה בחוץ, וגם על האירוע עצמו שאחנו עובדים עליו שנה שלמה". שאבי מזרחי, מנהל מחלקת מופעים בעיריית תל אביב-יפו סיפר כי "ההכנות ממשיכות כרגיל ואנחנו בשיא העבודות שלנו בהקמה".

בכפר האירוויזיון נמשכו העבודות לקרא שבוע המסיבות שייפתח ביום ראשון הקרוב. סמוך לכפר, ניצבים דוכנים לקראת פסטיבל האוכל "תל אביב EAT",  שילווה את התחרות. כמו כן, מסעדני העיר ביטלו לפני ימים אחדים את השביתה שתוכננה לקראת שבוע התחרות - ומתכוונים להציע שלל מנות אוכל רחוב בעשרה שקלים.

בווידאו: קובי מרימי מבצע את שירו במסיבת העיתונאים

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190510-1854' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_xcnn0fen' duration='42'']

הערב יתקיים אירוע הפתיחה הרשמי של אירועי התחרות בטקס "השטיח הכתום" בכיכר הבימה שבתל אביב, עם קבלת הפנים הרשמית ל-40 המשלחות מכל רחבי העולם. מחר יתקיים המופע הראשון, שיהיה החזרה של חצי הגמר הראשון – שייערך בשלישי וישודר בשידור חי לכל אירופה. ביום חמישי יתקיים חצי הגמר השני, ובשבת, כאמור, ייערך הגמר הגדול.

בשל האירוע, החל מהשעה 15:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב קטעי הכביש הבאים: שדרות רוטשילד, מרחוב חשמונאים לכיכר הבימה, רחוב מרמורק, מאבן גבירול עד שדרות רוטשילד, שדרות בן ציון, מרחוב המלך ג'ורג' ועד שדרות רוטשילד, ורחוב דיזינגוף, מהמלך ג'ורג' לאבן גבירול בשני הכיוונים.

גם בשדרות ח"ן לא תתאפשר תנועת כלי רכב, מרחוב הנביאים עד רחוב דיזנגוף, וברחוב הוברמן, בקטע שבין רחוב מרמורק לדיזנגוף, כאשר גם החניה ברחוב תיאסר מהשעה 12:00 ועד לסיום האירוע. חניון הבימה והיכל התרבות ייסגר משעה 12:00, ולא תתאפשר כניסת ויציאת כלי רכב עד לסיום האירוע.